Egy szakvásár mindenkinek: áttekintés a 2023-as interpack-ról
Azt sem tudja, merre forduljon a kiállítási csarnokokban? Az interpack-on ez nem fordulhat elő. Annak érdekében, hogy a látogatók mindent megtaláljanak, amit keresnek, jól áttekinthetően csoportosították a szakmai kínálati csoportokat a vásárközpont teljes területét elfoglaló interpack 2023 csarnokaiban.
Az iparág egyetlen más szakvására sem tükrözi a világpiacot annak minden sokszínűségével. A 2023-as interpack ismét a legnagyobb nemzetközi piaci áttekintést kínálja a „simply unique – egyszerűen páratlan“ jelmondathoz hűen a csomagolóiparnak és a kapcsolódó folyamat alapú iparágaknak. Hogy a 18 kiállítási csarnokban ne vesszünk el a részletekben, testre szabott csarnokkiosztást alkalmaznak az alapvető célcsoportok, az élelmiszerek, italok, édes- és sütőipari termékek, gyógyszeripari, kozmetikai, non-food és ipari áruk szakembereinek megszólítására. 2023. május 4-10. között szerte a világból érkező mintegy 2700 vállalat mutatja be a teljes értékláncot lefedő csúcstechnológiai megoldásait és a csomagolóipari trendeket, felmutatva a növekedési lehetőségeket és megválaszolva az iparág előtt álló kihívásokat.
Édesipari és sütőipari termékek
Az édesipari és sütőipari termékek csomagolási folyamataival és a csomagológépekkel a látogatók az 1-es, 3-as és 4-es csarnokban találkozhatnak az interpack-on. Akinek édességeket kell csomagolnia, az többek között a Sollich, az Aasted, a Theegarten-Pactec, a Chocotech, a Bühler vagy a Winkler und Dünnebier vállalatoknál kérhet szaktanácsot. A sütőipari termékek ágazatának képviselői olyan kiállítókkal találkozhatnak, mint például a Hebenstreit, a Rheon Automatic Machinery, a Colussi Ermes, a Tonelli, a TT Italy vagy a Reading Bakery System.
Más iparágakhoz hasonlóan az édes- és sütőipari termékek, falatkák és feldolgozott gabonakészítmények csomagolásában is sok minden változott az elmúlt évek során. Kiemelt fontosságot kaptak a fenntartható megoldások. A gépek és berendezések gyártói többek között az új anyagféleségekhez és az anyagában egynemű csomagolásokhoz igazítják a kínálatukat. Emellett, mint a csomagolóipar egészében, itt is előtérbe kerülnek a digitális technológiák.
Élelmiszerek, italok, non-food és ipari áruk
Az élelmiszeripar jelenti az interpack egyik kiemelkedő látogatói célcsoportját, és ennek megfelelően nagy az élelmiszeriparnak szóló kínálat is. Világszerte nő a csomagolt élelmiszerek kereslete, emellett pedig a telített, nagy vásárlóerejű piacokon nő a fogyasztói tudatosság és a fenntarthatóság, a regionalitás, a bio minősítésű vagy a fairtrade kereskedelem felé mozdulnak el a vásárlói szokások még a csomagolás vonatkozásában is. Mindez az energiagazdálkodáshoz fűződő jelenlegi kihívásokkal és az erőforrások kíméletes használatával karöltve az iparág átalakulását eredményezi. Hasonló helyzetben van az italipar és a non-food termékek piaca is: az élelmiszerekhez hasonlóan ezeket is az 5-ös és 6-os, valamint a 11-estől a 14-esig terjedő csarnokokban találjuk. Az interpack látogatóinak mintegy 20 százaléka ipari termékekhez kapcsolódó megoldások iránt érdeklődik, ezeket is a fenti a csarnokokban találják.
Az 5-ös vásárcsarnoktól kezdődik az élelmiszerek kínálati csoportja olyan nagy nevekkel, mint a Multivac Sepp Haggenmüller, az Ulma Packaging, a Weber Maschinenbau és a Fuji Machinery. A 6-os csarnokban például a Fawema, a Coesia, a Syntegon Technology vagy a Duravant mutatja be számtalan, a folyamat alapú iparágakhoz és csomagolásokhoz kapcsolódó alkalmazástechnikai innovációt.
A körbejárással optimálisan megtekinthető csarnokok a 11-estől a 14-esig olyan kiállítókat vonultatnak fel, mint az Omori Machinery, a Mettler-Toledo (a 11-es csarnokban), az Extend Great International és a Haver & Boecker (a 12-es csarnokban), a KHS, a Krones, az Aetna Group, a Sidel és a ProMach (a 13-as csarnokban), valamint a Gerhard Schubert Verpackungsmaschinen, az Ishida Europe Limited, a Loesch-Hastamat és a tna solutions (a 14-es csarnokban). A 13-as csarnok kínálatában elsődlegesen az italipari töltés- és csomagolástechnikai megoldások szerepelnek.
A gyógyszeripar és a kozmetikai ipar
Az egész világon tapasztalható demográfiai változások tükrében jó eséllyel fejlődhet tovább a gyógyszeripar. A gyógyszerfejlesztés egyre szigorúbb követelményeivel együtt fejleszteni kell a gyógyszereket csomagoló és töltő gépeket és berendezéseket. A gyógyszergyártóknak átfogó megoldásokra van szükségük, és ezeket az interpack 15-ös, 16-os és 17-es csarnokaiban ismerhetik meg, ahol kiemelten a gyógyszerek és kozmetikumok csomagolására szolgáló folyamatokat és berendezéseket fogják össze. A látogatók itt olyan gyártókkal találkozhatnak, mint az IMA Industria Macchine, a Marchesini Group, az Optima packaging group, a Romaco Holding, a Körber Medipak Systems és az Excellence United tagvállalatai. A gyógyszerek és a kozmetikumok gyártására szolgáló gépekkel és berendezésekkel szemben joggal támasztanak szigorú követelményeket a termékbiztonság, a hamisítás elleni védelem és az utánkövethetőség tekintetében. A kozmetikai termékek emellett a fenntarthatósági mozgalom kiemelt figyelmét is élvezik.
Csomagolóanyagok és csomagoló eszközök
Az iparág szemében kiemelkedő jelentőséggel bír az interpack 7-es és 7a, 8a, 9-es és 10-es csarnokaiban bemutatott kínálat, ugyanis a látogatók itt tekinthetik meg a kiállítók mintegy harmadát jelentő csomagolóanyagok és csomagolási végtermékek gyártóinak kínálatát. A csomagolóanyagok, csomagoló eszközök és segédeszközök minden alkalmazási területre kiterjedő kínálata már önmagában is a világ legnagyobb csomagolóanyag-szakvására, és ennek is köszönhetően ilyen egyedi az interpack szakvásár. Ezen a területen ismerhetünk meg valamennyi csomagolóanyagot, és kiemelkedően sok innovatív megoldással találkozhatunk a fenntarthatóság és az erőforrások kíméletes felhasználása vonatkozásában. Így például új anyagféleségeket mutatnak be, fenntartható nyersanyagokat alkalmaznak, és növelik az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásokban.
Ebben a kínálati csoportban kiemelkedően sok a kiállító, és kiemelkedő a nemzetközi részvétel aránya is – többek között a Sappi Europe, a Sonoco, a Mayr Melnhof Packaging, a Berry Global, a Schütz GmbH, a S.I.T. Group vagy a Seda International Packaging kínálatát ismerhetjük meg.
Címkézés, jelölés, feldolgozás
Tájékoztat, ékesít és egyedi – a csomagolás számos információ hordozója. Azt, hogy a csomagolási megoldásokat hogyan lehet a legkülönbözőbb termékek és követelmények esetében alkalmazni, azt a 8a és 8b csarnokokban mutatják be a kiállítók. Itt állítja ki címkéző és feliratozó gépeit például a Bluhm Systeme, a Langguth, a Domino Printing Sciences, a Videojet Technologies, a Herma vagy a Possehl. A kínálatot a csomagolóanyag-gyártásra és a csomagolások integrált nyomtatására vonatkozó megoldások teszik teljessé. Itt olyan vállalatokat kereshetünk fel, mint a Starlinger, a Totani, a Fujifilm Europe, a Brückner Group vagy a HP Deutschland.
components
„Every part counts – a rendszerek minden egyes eleme számít” – szól a jelmondat a components szakvásáron, amelyet idén is az interpack-kal párhuzamosan, de önálló szakvásárként rendeznek. A components keretében ismerhetjük meg a hajtás-, vezérlés- és érzékeléstechnika, az ipari képfeldolgozás, az anyagmozgatás, az ipari szoftverek és kommunikáció kínálatát, valamint a kulcsrakész csomagolástechnikai automatizálási rendszereket. Ezen kívül itt vonultatják fel a gépalkatrészeket, részegységeket, kiegészítőket és perifériákat, valamint a csomagolóeszközökhöz kínált alkatrészeket és segédeszközöket. A kiállítók között találjuk itt például a Pilz-et, a Gimatic-ot, az Igus-t, a Voestalpine Edelstahl-t és a Mädler-t.
A 10-es és a 16-os vásárcsarnok között felállított időszakos 18-as csarnokkal ez a kínálati csoport központi helyet kapott az interpack-on belül, így az interpack látogatói és kiállítói közvetlenül ellátogathatnak a components-re és viszont.
Optimális felkészülés
A kiállító vállalatok a szakvásárt megelőzően tudnak egyénileg bemutatkozni a kiállítói és a termékadatbázisban innovatív megoldásaikkal és emellett megadhatják az interpack-on megjelenő kapcsolattartóikat is. Az új tudnivalókkal és termékekkel folyamatosan frissített kiállítói és termék-adatbázis már elérhető a www.interpack.de címen.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >