Egészségesebben evett az ország a karantén alatt
Tízből kilenc magyar otthon főzött a karantén alatt, az ország rendszeresebben eszik, mint korábban, sokan tudatosan odafigyeltek az egészséges étkezésre, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztására – derül ki az Upfield Hungary és a 24.hu közös kutatásából, amellyel a világ egyik vezető margarin gyártója arra kereste a választ, hogyan változtatták meg a vírus miatti kijárási korlátozások a magyarok étkezési szokásait. Az online kérdőívet egy hét alatt több mint 4500-an töltötték ki, így ma már sokkal többet tudunk a karanténkonyha-forradalom lényegéről.
A házilag készített főtt ételeké volt a főszerep
A home office-ban sokan újra belakták a konyhát: a válaszadók 92 százaléka állt be a tűzhely mögé, hogy főzzön magának, és csak 15% rendelt házhoz készételt. Megugrott a házilag készült főtt ételek fogyasztása, a kérdőív kitöltőinek több mint fele evett többet ebből az ételtípusból a karantén idején. A korlátozások kihirdetése után felhalmozott liszt és élesztő sem veszett kárba, mivel az otthon maradók közül minden ötödik ember (20%) maga sütötte mindennapi kenyerét.
Minőségi ételek, minőségi étkezések
A válaszadók közel harmada jobban odafigyelt a korlátozások alatt a tápláló étrendre, 27% több gyümölcsöt, 21% több zöldséget evett ebben az időszakban. A rendszertelen, útközbeni, gyors étkezéseket felváltották a közös családi reggelik, ebédek és vacsorák.
Vincze Renáta, az Upfield regionális marketing igazgatója szerint a pandémia egyértelműen ráirányította a figyelmet a kiegyensúlyozott étkezés fontosságára: „A margarin piac meghatározó szereplőjeként mi magunk is felelősek vagyunk az emberek étkezési szokásainak alakításáért. Nagy öröm látni, hogy egy alapvetően negatív helyzetre milyen pozitívan reagáltuk a táplálkozásunkkal. Bízunk abban, hogy az elmúlt hónapokban kialakított új szokásokat a legtöbben a korlátozások feloldását követően is megtartják majd.”
Gyorsan, valami finomat
Hiába a lelkes sütés-főzés, a legtöbben a home office időszakban is ugyanannyi, vagy csak valamivel több időt szántak az ételkészítésre naponta, mint a vírust megelőzően, jellemzően körülbelül egy órát töltöttek a konyhában naponta. A többség a menüt is csak nagyjából tervezte meg előre, a tesztet kitöltők harmada pedig inkább abból készített valamit, amit otthon talált.
Szendvics-reneszánsz: margarinos, szalámis, sajtos
Ebben a hektikus időszakban nem meglepő, hogy a gyorsan, valami finomat kategória győztese a szendvics lett. A válaszadók harmada minden nap készített magának valamilyen szendvicset reggelire (58%) vagy vacsorára (39%). Bár az eredmények szerint a szendvics a gyors elkészíthetőség mellett a jól variálhatóságnak köszönheti népszerűségét, azért egyértelműen a szalámis, sok sajtos verzió a nyerő. A tartós szendvicsek helyett azonban felértékelődött az egészséges vonal szerepe: a kitöltők fele szerint a szendvicsből a zöldség sem maradhat ki, 70% szerint pedig a növényi kenőanyag, a margarin a kenyérre való. A margarint a legtöbben a gyors, könnyen kenhető állag, az íz és a növényi eredet miatt fogyasztják előszeretettel. A kitöltők közel fele tudta, hogy a margarin Omega-3, Omega-6 zsírsavat és E-vitamin is tartalmaz, de több, mára megdöntött margarin tévhit is felbukkant a válaszok között.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >