Ég és föld között 25 éve – Üzlet és szellemiség összhangja
A második generáció építi azt az újfehértói családi vállalkozást, mely mára egy nemzetközi piacokon jelenlévő, kategóriájában piacvezető vállalattá nőtte ki magát. A cég mögött meghúzódó mély filozófia és az Istenbe vetett hit képezi a stabil alapot a folyamatos fejlődéshez. A Pa-Comp Kft. egyik tulajdonos-ügyvezetőjével, Papp Krisztián Sándor református lelkésszel beszélgettünk.
– Milyen alapokra épült a cég, és milyen filozófia mentén végzi tevékenységét?
– „Rád bízom a kölest!” Így hangzik a magyar népmesében, amikor a gazda a fia gondjaira bízza a termés sorsát. Öcsémmel büszkék vagyunk arra, hogy a szüleink által 1993-ban alapított céget tovább vihetjük. Nekünk a termelés felelősség és hálás feladat, amit apánktól tanult módon, szívvel-lélekkel végzünk, s amit továbbfejlesztve, mi is szeretnénk majd fiainkra hagyományozni. Cégünk családi vállalkozásként indult, és ma is 100%-ban családunk tulajdonában van. Még nagymamám kezdett zöldség- és terménykereskedelemmel foglalkozni kicsiben, az újfehértói piacon. Talán innen indult édesapám ötlete, hogy a zacskóba kimért fél kiló babot automata gépekkel, egyedi arculatban szereljük ki. Cégpolitikánkat a mai napig meghatározza azon törekvésünk, hogy saját szegmensünkben élen járjunk mind termékfejlesztésben, mind technológiai újításokban. Öcsémmel mindketten beletanultunk a cégvezetésbe, hiszen szüleink az alapoktól bevontak bennünket a munkába, majd testvéremnek egyenes útja volt a céghez, én pedig aktív, gyakorló református lelkészi hivatásom mellett, a vezetésbe később csatlakoztam. Egyszerre lelkészként és ügyvezetőként, ég és föld között tudom megélni az isteni gondviselést. Ezek a hagyományok és értékek motiválják cégünket, és határozzák meg célkitűzéseinket.
– Milyen portfólió jellemzi a jelenlegi kínálatot?
– A fő profilunk kezdetben száraz termények csomagolása volt. Később elkezdtük az ízesített kukoricaextrudátumok gyártását, forgalmazását, majd tovább bővültünk a sütési alapanyagok és cukrászati töltelékek gyártásával és forgalmazásával. Ezek között piacvezető a Wellnut, őrölt diót helyettesítő keverékünk. A modern trendekkel összhangban forgalmazunk Superfoods termékeket, valamint a régióban elsőként, idén elkezdtük BIOPAC márkanéven BIO termények csomagolását, forgalmazását is. Az országban a kategória legszélesebb termékpalettájával rendelkező gyártó és csomagoló cég vagyunk. Termékeink között megtalálható a magas fehérje- és rosttartalommal rendelkező, „mentes” termékek széles skálája.
– Milyen stratégia mentén, és milyen csatornákon folyik az értékesítés?
– Kezdetben helyi nagykereskedések voltak a fő partnereink, mára a tudatos brandépítésnek köszönhetően, a PACO márkanév alatt forgalmazott termékeink megtalálhatók minden magyarországi és külföldi áruházlánc polcain. Folyamatosan erősítjük piaci jelenlétünket marketingstratégiánkkal, print, ill. televíziós megjelenésekkel, valamint szakmai lapokban történő kommunikációval. Emellett új termékeink piacra jutását display-k és sales folderek kihelyezésével támogatjuk. Belföldi piacvezető szerepünk megőrzésén túl, a piacnövelés érdekében további célunk az exportbővítés. Ennek érdekében 2010 óta olyan jelentős élelmiszeripari kiállításokon veszünk részt kiállítóként, mint a SIAL, ANUGA, GULFOOD, PRODEXPO, PLMA, SIAL CHINA és a SIRHA. Termékeinket Magyarországon kívül jelenleg Romániába, Szlovákiába, Szerbiába, Horvátországba, Csehországba, Kanadába és az Egyesült Királyságba szállítjuk, nagy részüket saját logisztikával. Csapatunkat kiváló kereskedelmi szakemberek, üzletkötő kollégák erősítik, így sikeres értékesítési tevékenységünk nyomán nemcsak a kereskedelmi forgalomban vagyunk az elsők között, de meghatározó beszállítói lettünk a horecaszektornak is. Termékeink a háztartásoktól az éttermi konyhákig egyaránt megtalálhatók.
– Hogyan történik a gyártás, és milyen forrásokból szerzik be az alapanyagokat?
– Újfehértói telephelyünkön, közel 8000 négyzetméteren gyártjuk és raktározzuk termékeinket. Tevékenységünket, alapvető rendező elvként, elsősorban hazai termelők terményeinek felhasználásával végezzük. Sárgaborsót, napraforgót, mákot és magyar babokat hazai földben termeltetünk, továbbá különféle alapanyagokat, mint búzacsíra, tökmag, kukoricadara is magyar gyártóktól szerzünk be. A Magyarországon nem termelt terményeket, valamint a világ kulináris finomságait import forrásokból szerezzük be, ebből adódóan számos európai és Európán kívüli beszállítói kapcsolattal rendelkezünk. Nagy gyártási kapacitásunkkal, a több mint 15 gyártó- és csomagolósorral, PACO brandünk mellett partnereink saját márkás termékeinek előállítását is végezzük. Ügyfeleink bizalmát a folyamatos technológiai újításainknak és a gyártással kapcsolatos szigorú szabályoknak köszönhetően nyertük el, melyek között kiemelt helyen szerepelnek IFS és BIO minősítéseink. Gyártásunkat a „mindig egy kicsit jobban, mindig egy kicsit finomabban” elve vezérli.
– Termékeik számos szakmai elismeréssel rendelkeznek. Milyen irányban folytatják jelenleg a fejlesztéseket?
– Partnereink mindenhol értékelik folyamatosan bővülő, innovatív kínálatunkat és az állandó magas minőséget. Így lett szlogenünk „A magos minőség”. Ezt a kiválóságot több fórumon is díjazták. Büszkék vagyunk a Magyar Termék és Év Terméke Díjas Wellnut termékeinkre, a Magyar Brands elismerésekre. Két termékcsaládunk 2013-ban és 2014-ben bekerült a PLMA New Product Expo termékei közé, a klasszikus Wellnut termékünk pedig 2017-ben a Gulfood Awards döntősei között kapott elismerést. Fejlesztéseink fókuszában a funkcionális élelmiszerek, a Superfoods termékek és a speciális étkezési igényeket kielégítő termékek állnak. A health-care komfortos termékfejlesztés első tagjait BIOPAC, BIONESS és VITANESS márkanevek alatt kezdtük el forgalmazni. Vásárlóink egészséges táplálkozását termékeinkkel mi is támogatni kívánjuk. Családias hangulatú csapatunkkal azon dolgozunk, hogy minél finomabb termékek kerüljenek egyre több asztalra, vásárlóink megelégedésére és az Isten dicsőségére. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Ünnepi finomságok kulisszatitkokkal
Az idei szezonban a lisztek közül a különleges és az…
Tovább olvasom >Magazin: A házi kenyerek és sütemények reneszánsza
A sütés kategória a megnövekedett otthonfogyasztás egyik nyertese. Az idei…
Tovább olvasom >Magazin: „Rád bízom a kölest!” – családi vállalkozás generációváltása Pa-Comp módra
Családi vállalkozásként kezdték – és azok is maradtak. A Pa-Comp…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >