Édességek a kölni ISM-en: drágulás és fellendülés

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 11. 28. 08:00

Az édességek bolti eladásának globális növekedése megint érdekessé teszi a kölni ISM-et, az Édesipari Termékek Nemzetközi Vásárát.2008. január 27–30. között 70 ország 1600 cégét várják a Rajna menti csarnokokba, tájékoztatta a sajtót Wolfgang Kranz, a Koelnmesse igazgatója októberben, a helyszínen. A kiállítók 80 százaléka külföldi.
Legnagyobb az érdeklődés Belgiumból, Hollandiából és Spanyolországból. A lengyel vállalatokat úgy említette, mint amelyek intenzíven kihasználják az ISM-et mint kereskedelmi platformot édességeik és édes rágcsálnivalóik számára.
A piaci helyzetről Hans Strohmeier számolt be, a Sweets Global Network nevű, müncheni szakmai szervezet igazgatója.
– Az édességek fogyasztói ára sok európai országban emelkedett az elmúlt hónapokban. Csak Nagy-Britanniában, Lengyelországban és Olaszországban maradtak el a 2007. nyári árak az egy évvel korábbiaktól – közölte az igazgató.
Az árakat a Nielsen tizenöt európai országban végzett exkluzív kutatása tárta fel a szervezet számára. A legnagyobb áremelkedést Finnországban (12 százalék) és Norvégiában (9) mérték.
Az alapanyagok és a szállítók esetenként extrém mértékű áremelése miatt érzékelhetően drágult az édesség Belgiumban, Németországban, Ausztriában és Svájcban is.

Kapcsolódó cikkeink