Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval ösztönözte a vásárlókat az édességek helyett egészséges választásra.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Magyarországon messze elmarad a zöldség- és gyümölcsfogyasztás mértéke az ajánlottól. A vállalat belső kutatása szerint például a brokkoli a 18 év alattiak körében még mindig gyakran elutasított zöldség, a válaszadók családtagjainak 11%-a pedig egyenesen tiltólistásként tekint rá. Az ELTE HBSC legfrissebb adatai szerint a magyar fiatalok kevesebb mint 30%-a fogyaszt napi szinten zöldséget vagy gyümölcsöt, mely arány az életkor előrehaladtával tovább csökken. A 2002-től jellemző jelentős javuló tendencia után 2014 óta stagnálás látható.
A foodora rendelési adatai alapján az utóbbi évben folyamatosan növekszik az érdeklődés a friss termékek, így a zöldségek és gyümölcsök iránt. A kosarak összetétele mellett, a különböző kosártípusok diverzitásában is megmutatkozik ez a trend, 2025 első felére már jellemzően olyan célzott, speciális bevásárlások dominálnak a platformon, amelyek egy-egy konkrét élethelyzethez, naphoz vagy napszakhoz illeszkednek. //
Kapcsolódó cikkeink
Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Bolti eszközök és berendezések, 1. rész: Kevesebb kibocsátás, több kontroll
A kiskereskedelmi terek átalakulása ma már nem csupán esztétikai vagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >