Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 05. 20:33

Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval ösztönözte a vásárlókat az édességek helyett egészséges választásra.

A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Magyarországon messze elmarad a zöldség- és gyümölcsfogyasztás mértéke az ajánlottól. A vállalat belső kutatása szerint például a brokkoli a 18 év alattiak körében még mindig gyakran elutasított zöldség, a válaszadók családtagjainak 11%-a pedig egyenesen tiltólistásként tekint rá. Az ELTE HBSC legfrissebb adatai szerint a magyar fiatalok kevesebb mint 30%-a fogyaszt napi szinten zöldséget vagy gyümölcsöt, mely arány az életkor előrehaladtával tovább csökken. A 2002-től jellemző jelentős javuló tendencia után 2014 óta stagnálás látható.

A foodora rendelési adatai alapján az utóbbi évben folyamatosan növekszik az érdeklődés a friss termékek, így a zöldségek és gyümölcsök iránt. A kosarak összetétele mellett, a különböző kosártípusok diverzitásában is megmutatkozik ez a trend, 2025 első felére már jellemzően olyan célzott, speciális bevásárlások dominálnak a plat­formon, amelyek egy-egy konkrét élethelyzethez, naphoz vagy napszakhoz illeszkednek. //

Kapcsolódó cikkeink