Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval ösztönözte a vásárlókat az édességek helyett egészséges választásra.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Magyarországon messze elmarad a zöldség- és gyümölcsfogyasztás mértéke az ajánlottól. A vállalat belső kutatása szerint például a brokkoli a 18 év alattiak körében még mindig gyakran elutasított zöldség, a válaszadók családtagjainak 11%-a pedig egyenesen tiltólistásként tekint rá. Az ELTE HBSC legfrissebb adatai szerint a magyar fiatalok kevesebb mint 30%-a fogyaszt napi szinten zöldséget vagy gyümölcsöt, mely arány az életkor előrehaladtával tovább csökken. A 2002-től jellemző jelentős javuló tendencia után 2014 óta stagnálás látható.
A foodora rendelési adatai alapján az utóbbi évben folyamatosan növekszik az érdeklődés a friss termékek, így a zöldségek és gyümölcsök iránt. A kosarak összetétele mellett, a különböző kosártípusok diverzitásában is megmutatkozik ez a trend, 2025 első felére már jellemzően olyan célzott, speciális bevásárlások dominálnak a platformon, amelyek egy-egy konkrét élethelyzethez, naphoz vagy napszakhoz illeszkednek. //
Kapcsolódó cikkeink
Ahol a Retail szív dobog
A Shop! Association, a POPAI Magyarország anyaszervezete legnagyobb éves eseménye a…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >Kivárás van – bizalom kevésbé
Makrogazdasági kitekintés az Egyensúly Intézet I. negyedéves elemzésében Lassuló GDP-növekedés,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >