Eddig bírták a magyar termelők: elképesztő tojásdrágulás jöhet Magyarországon
Az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) Piaci Árinformációs Rendszerének (PÁIR) adatai szerint 2022-es év 26. hetében (június 27. – július 3.) a tojás bruttó ára a nagybani piacokon 44-50 forint volt, a fogyasztói piacokon pedig 50-55. Ezzel már elérte azt a szintet, amelyet Raskó György, agrárközgazdász prognosztizált, még májusban. Azóta viszont tovább nőhettek az árak. Kérdés azonban az, hogy fog-e még emelkedni a tojás ára, és ha igen, akkor meddig? Milyen árképző hatások érvényesülnek most az ágazatban? Mi várható a következő időszakban? Az Agrárszektor erről kérdezte meg Pákozd Gergelyt, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) elnökhelyettesét.
Az AKI-PÁIR információi alapján idén a 26. héten a mélyalmos tojás csomagolóhelyi ára (M+L méretben) 44,42 forint volt, míg a ketreces tojás (L+M minőségű) 43,98 forintba került. A nagybani piacokon 44-50 forint volt a tojás ára a vonatkozó időszakban, míg az általános fogyasztói piacokon 50-55 forint között mozgott a termék ára. Ezzel gyakorlatilag elértük azt a szintet, amit az agrárközgazdász, Raskó György még májusba prognosztizált, igaz, a 70-80 forintos tojásnál talán még nem tartunk.
A tojáságazatot számos nehézség sújtja, az energia- és takarmányárak elszállásától kezdve a munkaerő-költségek emelkedésén át a beruházási gondokon keresztül egészen az inflációig. Ezek a problémák külön-külön elég komolyak, ám együttesen egy fölöttébb veszélyes elegyet alkotnak, mivel az egymásból következő, egymásra ható gondok akár azt is eredményezhetik, hogy az ágazat szereplői csökkentsék, vagy visszafogják tevékenységüket, esetleg teljes mértékben felhagyjanak azzal. De mire számíthatnak a termelők a következő időszakban? És mi vár a fogyasztókra? Az Agrárszektor erről Pákozd Gergelyt, Tojásszövetség elnökhelyettesét kérdezte.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >