Lendületes irányvonalak

Dátum: 2017. 10. 04. 09:50

A Lounge csoport részeként működő médiatervezésre és médiavásárlásra specializálódott New Land Media Kft. 2013 óta van jelen a hazai ügynökségi piacon. Az állami cégek kommunikációs kampányaira vonatkozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2016-os kerettenderén a New Land Media és Lounge Design alkotta konzorcium is a nyertes ajánlattevők között szerepelt, ami óriási lehetőséget és egyben rendkívüli kihívást hozott a cégcsoport számára. A konzorcium fő célja, hogy friss szakmai lendületet és előremutató, kreatív irányvonalat vigyen az állami cégek kommunikációs kampányaiba. Eddig kiválóan hozzák az eredményeket, ehhez azonban hatékony menedzsmentre van szükség. Hidvégi Krisztinával, a New Land Media médiaigazgatójával beszélgettünk az ügynökség munkájáról.

 – Mi az ügynökség legfőbb erénye?

– Csoportként gondolkodunk, csapatként dolgozunk. A New Land Media Kft. tevékenységi körét a PR-kommunikációval foglalkozó Lounge Communication és a Lounge Design reklámügynökség támogatja. Ez a fajta összjáték számottevő előnyt jelent a piacon, hiszen integráltan vagyunk képesek mindenben teljes körűen kiszolgálni az ügyfeleket. Mélyebb értelmezésben ez úgy fordítható, hogy a médiaterveket nem csupán a célcsoport és a termék figyelembevételével építjük, hanem egy kampány kreatív koncepcióra alapozva, kontentspecifikusan hozzuk azokat létre. 100%-ban együtt lélegzünk a tartalommal. Mindezek mellett a fő alapelvünk, hogy az üzenetek disztribúciós módja ugyanannyira fontos, mint maga az üzenet. Úgy gondoljuk, hogy a megfelelő közvetítéshez elengedhetetlen, hogy naprakész, egzakt adatok és célorientált tervek mentén dolgozzunk. Tehát az intuíciók és a „szerintemek” helyett sokkal inkább a mérnöki pontosságban és a stratégiai megközelítésben hiszünk. A legkorszerűbb médiaoptimalizálási szoftverek és médiahasználati kutatások használatával erősítjük a munkánkat: a kommunikációs csatornákat ügyfeleink számára egyedi, hajszálpontos kutatási eredmények alapján tervezzük és alkalmazzuk. Ebben látjuk a legnagyobb piaci előnyünket.

Hidvégi Krisztina
médiaigazgató
New Land Media

 – Miben más a New Land Media, mint a többi kommunikációs ügynökség?

– A versenyszférában dolgozunk, de ügyfeleink között a hazai és külföldi tulajdonú vállalatok mellett megtalálhatók a kormányzat és a közigazgatás intézményei is. Az ilyen típusú bürokratikusabb rendszer szerint működő klientúra óriási precizitást és pontosságot kíván a részünkről. Mivel a kampányaink túlnyomó hányada közpénzekből finanszírozott, mindent aprólékosan, transzparensen dokumentálunk. Ez az utóbbi időszakban szervezetfejlődésünkre is jelentős hatást gyakorolt: kis ügynökségként indultunk, amely kis ügynökségi ügyfélkiszolgálási móddal társul. Ez azt jelenti, hogy ha az ügyfél este 8 órakor hív fel telefonon azzal, hogy adódott egy SOS, ad hoc megoldandó helyzet, akkor biztos lehet benne, hogy valaki azonnal reagál a kérésére, és előrukkol egy hatékony megoldási javaslattal. A személyes, jó ügyfélviszony kialakítására törekszünk. A nagy ügynökségi szervezeti felépülés – amely felé hosszú távon tartunk – sem befolyásolja ezt; a kis ügynökségi, „lounge”-os hangulat megtartása kiemelt célunk. Csapatunkban olyan munkatársak dolgoznak, akik a piaci és állami médiakampányok teljes körű lebonyolításában és irányításában szerzett több éves tapasztalattal rendelkeznek a stratégiaalkotástól egészen a megvalósításig.

 – Milyen referenciákkal rendelkeznek?

– Együtt dolgozunk jelenleg többek között a Miniszterelnöki Kabinetirodával, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, a Magyar Postá­val, a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal, a Magyar Nemzeti Bankkal, a Magyar Fejlesztési Bankkal, a Szépművészeti Múzeummal és a Nemzeti Színházzal is. Nagyon színes az ügyfélkörünk: a klasszikus államigazgatástól a turizmuson vagy a bankszektoron át egészen a művészeti területekig sok mindennel foglalkozunk. Ez mind-mind más típusú hozzáállást, más médiacélok összeállítását feltételezi. Néhány példát megemlítve: 2016 óta ügynökségünk szervezi az 56-os emlékév kampányát, amelynek keretében a nemzeti összetartozás eszméjét kell a médiafelületeknek átadni. Dübörög jelenleg a Magyar Turisztikai Ügynökség Örök felfedezés kampánya, amely az „Itt kell lenned, hogy elhidd” hívószóra épül. Ennél a kampánynál teljes országimázst építünk a megválasztott médiafelületeken. Az Magyar Posta Logisztika részére használatösztönző kampányt is szerveztünk már. Ennél megint csak más típusú munkamorált kíván meg például a bankszektor: az MNB bankjegycsere-kommunikációjának szervezése is sok szakmai izgalmat hozott a csapat számára. Van tehát, hogy imázskampányért, sőt akár teljes országimázsért felelünk, máskor pedig termék vagy szolgáltatás kommunikációját építjük.

 – Be tudna mutatni egy konkrét projektet a fentiek fényében?

– Egyik kiemelt projektünk most az Agrármarketing Centrum jó minőségű sertéshús fogyasztására ösztönző kampánya. A kampány arca a közkedvelt tévés sorozat, a Gasztroangyal sztárja, Borbás Marcsi. A kampány főelemeként a Lounge Design apparátusa egy filmet forgatott Marcsival, amelyben egy hamisítatlan kerti grillezés alkalmával, annak főfogásaként mutatja be a sertéshúst, és hoz kedvet hozzá. A kisfilm integrált felületeken jelent meg: a használt kreatív szpot miatt a frekvencianöveléshez sokkal szofisztikáltabban mérhető médiaplatform-struktúrát kellett összeállítani.


Ebben a kampányban úgy kellett helyt állnunk, hogy mérsékelt büdzsével látványos kommunikációt valósítsunk meg, elemi tehát, hogy a költségeket megfelelően allokáljuk egy médiatervben. Fontos továbbá a sertéskampányban, hogy a médiaterv teret adjon a megfelelő mennyiségű, kellően hallható szpotok szórásának. Meg kellett találnunk azokat a csatornákat, ahol a fizetett médiamegjelenések mellett a kampány önmagát gerjesztve, a dinamizmus megtartásával, organikusan is terjedjen. Ez a cél ágyazott meg a Nosaltyval, Magyarország legnépszerűbb receptoldalával létrejött együttműködésünknek. A platformon életre hívtuk többek között A nagy sertésteszt kérdéssort. Emellett PR-tartalommal feltöltött Disznóságok rovatot hoztunk létre a csapattal, sőt edukációs videósorozattal is segítjük a sertéshúsfogyasztás ösztönzését. A játékosság, a színes, natív jelleg együttesen szolgálja a figyelem felhívását. Napjainkra jelentősen megnövekedett a lakosság ingerküszöbe a reklámokkal szemben, úgyhogy muszáj olyan kreatív megoldásokat létrehoznunk, amelyek valóban hatékonyak. Arról nem is beszélve, hogy a sütés-főzés, a kulináris élvezetek, a helyes étrend, a gasztronómia az egyik legkeresettebb téma ma az interneten. Ezzel azért célszerű tisztában lenni, mert nem feltétlenül csak a témához szervesen kapcsolódó kampányokhoz érdemes ilyen felületeket használni.Szemléletes példa erre az Magyar Posta Logisztika használatösztönző kampánya keretében is létrehozott Nosalty kollaborációnk. Itt a kampány fő célja a forgalom növelése volt a házhoz kézbesítés és a csomagautomaták széles átvételi hálózatának népszerűsítésén keresztül.Létrehoztunk többek között egy microsite-ot, ahol a Nosalty sztárséfje, Ízhuszár szintén natívan mutatta be kedvenc konyhai termékeit, amelyeket a Vateráról Magyar Posta Logisztikával lehetett megrendelni. Többek között olyan DIY videókkal támogattuk még az MPL-használat ösztönzését, amelyek szintén Magyar Posta Logisztika segítségével szerezhetők be. Az utánkövetésre és a kampányaink kiértékelésére mindig nagy hangsúlyt fektetünk: 2015 novemberéhez képest a 2016 novemberében feladott Vatera Magyar Posta Logisztika csomagok darabszámában 39 százalékos növekedés történt.

  Úgy tűnik nagyon szenvedélyes a munkájával kapcsolatban. Mi lehet egy médiaigazgató motorja?

– A fenti projektek remekül bizonyítják, hogy az állami ügyfélkör milyen izgalmas és sokrétű feladatokat képes dedikálni. Az eredményorientált munka, a feladatok hatékony teljesítése természetesen egy szupercsapat nélkül nem tudna megvalósulni. A nálunk dolgozók nem szorulnak szigorú irányításra, mindenkit hagyunk kibontakozni. Talán ez az összhang és kohézió lehet a kulcsa annak, hogy a New Landre ma a hazai ügynökségi piac egyik stabil szereplőjeként tekinthetünk. //