Durván emelkedik a baromfi – és sertéshús ára
Az AKI (Agrárközgazdasági Intézet) legfrissebb jelentése szerint a magyar baromfiágazat, annak ellenére, hogy az uniós piacon tapasztalt ukrán dömping miatt nehézségekkel küzd, jelentős mértékben növelte kivitelét az EU-ba. Viszont az árak csökkenése komoly kihívást jelent a jövedelmezőség szempontjából. A sertéshúságazatban a termelői árak emelkedtek, de a húsipar költségeinek növekedése miatt nem tudták átadni az emelkedést az árakban, ami borúsan vetíti előre a jövőt az érintett cégek számára.
Az Európai Bizottság adatai szerint az EU27 baromfihúsexportja 3 százalékkal csökkent 2023-ban az előző évhez képest, de a magyar export az uniós átlagot jelentősen meghaladó mértékben emelkedett. A KSH (Központi Statisztikai Hivatal) adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 10 százalékkal nőtt 2024 első hónapjaiban. Ugyanakkor a baromfihúsimport is növekedett, ami további kihívást jelent az ágazat számára.
A hazai sertéshús-piac is változásokkal küzd. Az EU-ban az export 20 százalékkal csökkent 2023-ban, míg az import 10 százalékkal esett vissza. A sertéshús belépési ára csökkent az EU-ban, azonban a vállalatok és vágóhidak árai továbbra is alacsonyabbak az előző évhez képest.
Az ágazatokban tapasztalt árak és kereslet változásai komoly kihívásokat jelentenek a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára. A termelőknek és vállalatoknak rugalmasan kell alkalmazkodniuk a piaci körülményekhez, és hatékonyan kezelniük az árváltozásokat és az export-import egyensúlyhiányt a versenyképesség megőrzése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordév a halgazdaságokban – de még mindig kevés halat eszünk
A 2024-es év kiemelkedően sikeres volt a magyar haltermelés számára:…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Csökkent a vágósertés termelői ára az egy évvel korábbihoz képest
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 21,6 százalékkal 6,7 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >