Durván emelkedik a baromfi – és sertéshús ára
Az AKI (Agrárközgazdasági Intézet) legfrissebb jelentése szerint a magyar baromfiágazat, annak ellenére, hogy az uniós piacon tapasztalt ukrán dömping miatt nehézségekkel küzd, jelentős mértékben növelte kivitelét az EU-ba. Viszont az árak csökkenése komoly kihívást jelent a jövedelmezőség szempontjából. A sertéshúságazatban a termelői árak emelkedtek, de a húsipar költségeinek növekedése miatt nem tudták átadni az emelkedést az árakban, ami borúsan vetíti előre a jövőt az érintett cégek számára.
Az Európai Bizottság adatai szerint az EU27 baromfihúsexportja 3 százalékkal csökkent 2023-ban az előző évhez képest, de a magyar export az uniós átlagot jelentősen meghaladó mértékben emelkedett. A KSH (Központi Statisztikai Hivatal) adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 10 százalékkal nőtt 2024 első hónapjaiban. Ugyanakkor a baromfihúsimport is növekedett, ami további kihívást jelent az ágazat számára.
A hazai sertéshús-piac is változásokkal küzd. Az EU-ban az export 20 százalékkal csökkent 2023-ban, míg az import 10 százalékkal esett vissza. A sertéshús belépési ára csökkent az EU-ban, azonban a vállalatok és vágóhidak árai továbbra is alacsonyabbak az előző évhez képest.
Az ágazatokban tapasztalt árak és kereslet változásai komoly kihívásokat jelentenek a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára. A termelőknek és vállalatoknak rugalmasan kell alkalmazkodniuk a piaci körülményekhez, és hatékonyan kezelniük az árváltozásokat és az export-import egyensúlyhiányt a versenyképesség megőrzése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Itt vannak az első eredmények: ennyivel alacsonyabb a hazai agrárium CO2 kibocsátása
Nemcsak globális és uniós szinten, hanem már a hazai termelőkre…
Tovább olvasom >AKI: olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest
Olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest, a zöldségek nagy része sem…
Tovább olvasom >AKI: csökkentek a tojás- és húsárak tavalyhoz képest
A június eleji adatok szerint csökkent a tojás csomagolóhelyi ára,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >