Drámaian pusztulnak az édesvízi halak
Az édesvízi halak „katasztrofális” fajpusztulásáról számolt be egy jelentés, amely szerint a világ 80 faja már kihalt, közülük 16 tavaly, egyetlen év alatt.
Az édesvízi halak embermillióknak jelentenek táplálékforrást, a halászaton és a díszhalkereskedésen át pedig megélhetést – írta a BBC hírportálja.
A szennyezés, a túlhalászat, a duzzasztógátak építése és a folyók kiszáradása, a vizenyős területek lecsapolása miatt a halak száma drámaian csökken. A jelentés szerint a vándorhalak populációja az elmúlt 50 évben háromnegyedével zsugorodott. Ugyanebben az időszakban a nagyobb testű halfajok populációja 94 százalékkal lett kisebb.
A The World’s Forgotten Fishes (A világ elfelejtett halai) című jelentést 16 környezetvédő szervezet készítette, köztük a Természetvédelmi Világalap (WWF) és a Londoni Állattani Tásaság (ZSL).
A WWF szerint a halpusztulás fő oka a folyók rossz állapota, ami leginkább a szennyezés, a gátak és a csatornák számlájára írható.
Dave Tickner, a WWF munkatársa a BBC-nek elmondta, hogy noha az édesvizek a Föld legdinamikusabb élőhelyei közé tartoznak, az egész világon a katasztrofális pusztulás képét mutatják.
„A természet szabadesésben van, az Egyesült Királyság sem kivétel: az élővilág küzd a fennmaradásért a szennyezett vizekben” – magyarázta a szervezet édesvizekért felelős szakértője. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén már 7 millió forinttal segíti a Generali EnterPRIZE programja a fenntartható vállalkozásokat
A Generali Csoport és az olasz SDA Bocconi közös, 2023-as felméréséből (melyben több mint 1000…
Tovább olvasom >A magyarok kedvenc nyaralóhelye komoly veszélyben van
A Kanári-szigeteken élő aktivisták és környezetvédők aggódnak a turizmus negatív…
Tovább olvasom >Április 8-ig mondhatják el a gazdák észrevételeiket az Európai Bizottságnak
Az Agrárminisztérium minden lehetséges eszközzel küzd Brüsszelben a Közös Agrárpolitika…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >