Drágulnak a postai, futárpostai díjak
A harmadik negyedévben rakétasebességgel drágultak a postai, futárpostai szolgáltatások Magyarországon. A szolgáltatások között az első két negyedévben is ez a szektor produkálta a legtempósabb drágulást, a július-szeptemberi időszakban mért közel 10 százalékos növekedés pedig az elmúlt évek legnagyobb mértékű áremelkedésének számít – írja a tozsdeforum.hu. Szakértői kommentár a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2017. harmadik negyedévi szolgáltatási kibocsátási árakról szóló gyorstájékoztatójával kapcsolatban.
Bengyel Ádám, Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát működtető Foxpost Zrt. vezérigazgatója szerint 2017. negyedik negyedében sem lassult érdemben az áremelkedés üteme, 2018-ban pedig további, akár 15 százalékos drágulás sem kizárt, amit egyebek mellett előre vetít, hogy a Magyar Posta áremeléssel indítja az évet.
A szakember úgy látja, hogy a szektorban – hasonlóan a magyar gazdaság más ágazataihoz – alapvetően a munkaerőhiány jelenti az egyik fő problémát és részben ezzel magyarázható a drágulás is.
Rengeteg gépkocsivezető hiányzik ugyanis a rendszerből, sokan a jobban fizető közösségi közlekedési vállalatoknál, sokan pedig már külföldön dolgoznak, sofőrt találni így csak magasabb bérekkel lehet.
Az áremelkedés másik oka, hogy az iparágban olyan alacsony árszint és jövedelmezőség alakult ki, ami mostanra tarthatatlanná vált. Az alacsony ár rövid távon ugyan jó lehet az ügyfeleknek, hosszabb távon azonban az elmaradó fejlesztések miatt gyengébb szolgáltatási minőséget eredményez.
„Hiába van két számjegyű növekedés az internetes kereskedelemben, a kiszállítás volumene ezt nem tudja követni” – véli a Foxpost vezérigazgatója.
Szerinte ennek két következménye lehet: nőhet a fix pontra – például a csomagautomatákba – történő kiszállítás (ami jóval kevésbé költséges megoldás, mint a házhoz szállítás), illetve nő a kosárérték.
„Ingyenes kiszállítást hamarosan csak egy bizonyos érték fölött fognak felajánlani az üzletek, vagy még úgy sem, illetve egyre inkább meg fog szűnni az, hogy ezzel próbálnak versenyezni a webshopok” – véli a szakember.
„Eddig a vásárlók többsége talán bele sem gondolt abba, hogy az ingyenes kiszállítást is fizeti valaki, míg ha ez a költségtétel láthatóvá válik, az valódi versenyt eredményezhet a logisztikai szolgáltatók között””– mondta Bengyel Ádám. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >Az aznapi kiszállítás a magyar vásárlók vágya
A közép-európai vásárlók körében egyértelműen a gyors házhoz szállítás a…
Tovább olvasom >Már 100000 hozzáférési ponttal rendelkezik a DHL Európában
A DHL eCommerce a múlt héten felavatta 100 000. hozzáférési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >