Dalnoki Bence is részt vesz a METRO-termékek fejlesztésében

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2023. 10. 24. 08:59

Október 24-én különleges „séfasztal” programon mutatkozott be a METRO Nagykereskedelem új saját márka nagyköveteként a Bocuse d’Or bronzérmes Dalnoki Bence. A fiatal séftehetség öt ínyencfogással mutatta be a METRO saját márkás alapanyagainak sokoldalúságát.

A Bocuse d’Or szakács világbajnokságon bronzérmet szerzett Dalnoki Bence a METRO Chef márka hiteles arca lesz

A séfasztal egy sajátos műfaj a vendéglátásban: egy kiemelt hely, ahol a vendégek figyelemmel kísérhetik a fogás elkészültét is, s amely mellett maga a séf mutatja be az alapanyagokat, az ételkészítés mögötti szemléletet, és az ízélmény komponenseit nekik. Az éppen 5000. napja működő METRO Gasztroakadémia látványkonyhájában zajló szűkkörű sajtóeseményen a fogásokon keresztül a közeljövő gasztronómiai trendjeibe és a Gasztroakadémia terveibe is bepillantást nyerhettek a résztvevők.

A nagykövet küldetése
A METRO nemzetközi cégcsoportja milliós nagyságrendben találkozik a vendéglátóipar szereplőivel, ami jó rálátást biztosít a szegmensben világszerte tapasztalható és várható trendekre, kihívásokra és megoldásokra. A vállalat üzleti modellje a közös fejlesztésre épít, s ebben kiemelt szerep jut a saját márkák nagyköveteinek. A 2023. februárban a Bocuse d’Or szakács világbajnokságon bronzérmet szerzett Dalnoki Bence nemcsak hiteles arca lesz a METRO Chef, METRO Premium és METRO Professional márkáknak, hanem folyamatosan használja és véleményezi őket, így közvetve részt vesz a termékfejlesztésben is. Dalnoki Bence a METRO ismeretterjesztő tevékenységében is részt vállal oktatóként és receptek kidolgozójaként.
Az ambiciózus fiatal séf sikereinek és tehetségének fontos pillérje a minőségi alapanyagok és eszközök ismerete és szeretete. A METRO Nagykereskedelem ezenkívül közös értékeket vall Bencével: „Szenvedélyesen szeretjük a gasztronómiát és professzionálisan szolgáljuk ki minőségi hozzávalókkal és eszközökkel mindazokat, akiknek hozzánk hasonlóan szenvedélyük a gasztronómia. Hazánk gasztronómiájában rengeteg potenciál van, s pont az olyan maximalista, kreatív fiatal tehetségek lesznek a jövő vendéglátásának motorjai, mint Dalnoki Bence.” – összegezte Bősze Ákos, a METRO HoReCa üzletágfejlesztési vezetője.

Bősze Ákos HoReCa üzletágfejlesztési vezető a közeljövő vendéglátóipari trendjeit vázolta fel

Útravalóként vendéglátóipari trendek
A feltálalt fogásokról megosztott ismeretek mellé hasznos útravalót is kaptak a vendégek – Bősze Ákos HoReCa üzletágfejlesztési vezető a közeljövő vendéglátóipari trendjeit vázolta fel, melyek mind formálni fogják a gasztronómiát.
Az első trend a világkonyha térnyerése – ez ma is tapasztalható, de a külföldi munkavállalók számának emelkedésével és a migráció folyamatával várhatóan erősödni fog. Emellett az utazások is arra motiválják a vendégeket, hogy más nemzetek ízeit fedezzék fel. A kutatások előrevetítik, hogy 2030-ra a lakosság 70%-a fog valamilyen étel-intoleranciában szenvedni – a második nagy piacformáló trend ezért a biztonságos, visszakövethető és kockázatmentesen fogyasztható élelmiszereké lesz. Ahogy eddig a húsmentesen vagy vegán módra étkező döntötte el, hogy egyen egy társaság, úgy most az élelmiszerallergiásé lesz a végső szó. Ezzel párhuzamosan a kevesebb „károsanyag-kibocsájtással” (pl. alkohol, cukor, transzzsír) járó élelmiszerek és fogások kerülnek előtérbe: az alkoholfogyasztás csökkenése már most kézzelfogható!

Több digitalizáció, kevesebb gasztroego
Bősze Ákos szerint a digitalizációs kényszer és vele az adatok értő elemzése a harmadik elkerülhetetlen folyamat. Aki lemarad, az kimarad a digitális világból, és ezzel nemcsak láthatatlan lesz, de a vendégei, vásárlói szokásait se fogja megismerni. A vendéglátóipari vállalkozások formájában mutatkozik majd meg a negyedik trend: az ügyféligényre jobban reagáló mikrovállalkozások és startupok túlsúlyba kerülése. Ezzel együtt háttérbe szorul a gasztroegó, az önmegvalósító séfek diadalmenete véget ér – ellentétben a fogyasztói ízlés kiszolgálásával.
Végül az ötödik piacformáló erőt a vendégek átalakuló viselkedése jelenti: nekik is tanulniuk kell a vendéglátást – például evés helyett étkezni, megadni a rangját az alkalomnak, de helyet foglalni és rendelni is -, ám a véleményük nagyobb súllyal esik latba a vendéglátóhelyek látogatottságában.

Megújul a Gasztroakadémia kommunikációja
A 2010-ben indult komplexum fokozatosan bővítette az eredeti bemutatókonyha szerepkört előbb látványkonyha, majd oktatókonyha, végül tudásmegosztó központ szerepekkel. Ma már a korszerű konyhai és gasztronómiai tudás, valamint módszertan átadásának minden igényt kielégítő terepeként funkcionál. A Gasztroakadémia lendületesebb vizuális megjelenést kapott, s a 21. századi igényeknek megfelelően a kommunikációja is a digitális trendeket követi – kevesebb papír fogy, míg nagyobb szerephez jut a közösségi média: a fő kommunikációs csatorna az Instagram lesz. Az új arculattal szeretnék megszólítani a fiatalokat, a feltörekvő tehetségeket, igazodva a vállalat azon törekvéséhez, hogy nagyobb szerepet vállaljon a szakmai utánpótlás képzésében is. 2020 óta a Gasztroakadémia programkínálatában mind nagyobb teret nyernek a vegán és mentes kezdeményezések, folytatódik a fenntartható gasztronómia edukálása, s nagyobb fókuszt kap a biztonságos élelmiszerek népszerűsítése.

 

Kapcsolódó cikkeink