Ahol az ügyfél fontosabb, mint a profit – és ez nem vicc

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 10. 26. 08:18

Az idén 10 éves Person kommunikációs ügynökséget Hampuk Richárd alig 21 évesen alapította, mostanra pedig már olyan ügyfelekkel dolgoznak együtt, mint a Coca-Cola HBC, a Tchibo vagy a Generali. Miért éppen Person? Mert a cég az emberei értékében hisz a leginkább, és az ügyféltől kezdve a fogyasztón át az újságíróig mindenkiben az egyént látja – arra kíváncsi, mivel könnyítheti meg az életét. De mi teszi egyedivé őket a piacon?

Nálunk első az ügyfél, és csak azután jön a profit – vallja az alapító-ügyvezető Hampuk Richárd, aki szerint csak így lehet fenntartható, évtizedek és nemzedékek után is működő céget építeni. Már a Person alapításakor is az lebegett a szeme előtt, hogy bebizonyítsa: az ügyfélnek nem kell a második helyre szorulnia a cég nyereségéhez képest. Túl idealista lenne? A CEO szerint inkább kapitalista, és úgy tűnik, az idő őt igazolja. Egyre több ügyfél szavaz bizalmat nekik, köztük a Coca-Cola HBC, a Tchibo, a Penny Market vagy éppen a Generali, emellett együtt dolgoznak a Philip Morrisszal, a 3M-mel és az ingatlanfejlesztő HB Reavisszal is. Sőt, pro bono segítik a Bátor Tábor munkáját.

A H2H korát éljük

A Person jól tudja, hogy a fogyasztót megszólító B2C-n és a vállalatokat célzó B2B-n már rég túlvagyunk, eljött a H2H, azaz a Human to Human kommunikáció ideje: ezért az ötlettől a végeredményig komplex, integrált megoldásokban gondolkodnak, amelyek nem kategóriákat látnak, hanem a mögöttük rejlő embert. Full service ügynökségként nem félnek használni a rendelkezésükre álló eszközöket, de sokakkal ellentétben nem az eszközeikből indulnak ki, hanem először a célt definiálják, stratégiát terveznek, és csak aztán rendelik hozzá a megfelelőt. Különösen megkönnyíti az ügyfelek dolgát, hogy a PR-tól kezdve a digitális kommunikáción és filmgyártáson át a felhasználói élményig (UX) dedikált szakemberekkel, házon belül oldanak meg mindent, aminek a hatékonyságát kampányaik sikere támasztja alá.

Szinergia és adatvezéreltség

Az igények teljes körű kiszolgálása volt az, ami miatt 2016-ban életre hívták a Person Groupot, hogy a különböző vállalkozásokban rejlő lehetőségeket szinergikusan, egymást erősítve hasznosíthassák. Digitális ügynökségük, a The Cave kommunikációs szolgáltatásuk online eszköztárát digitális kompetenciákkal egészíti ki: PPC (klikkalapú) hirdetések menedzselésével, közösségimédia-marketinggel, webanalitikával és felhasználói élmény tervezésével is foglalkoznak. Céljuk a lehető legjobb konverziók elérése, mert – bár tiszteletben tartják a véleményeket is – működésük alapja az adatvezéreltség.

Ez a szemlélet a kollégáik értékelésében, illetve az általuk kezelt kampányok folyamatos elemzésében és optimalizálásában egyaránt megjelenik.

– Nem értékesítünk olyan szolgáltatást, amelynek nem vagyunk meggyőződve a hatékonyságáról. Ez az attitűd azt is lehetővé teszi, hogy önmagunk monitorozása révén folyamatosan tanuljunk és fejlődjünk – hangsúlyozza Boros Norbert, a The Cave stratégiai vezetője és társalapítója.

Nem csak beszélnek az innovációról

Bevallásuk szerint nem azért építenek cégeket, hogy profitot termeljenek, hanem azért termelnek profitot, hogy jobb szolgáltatásokat nyújthassanak. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy lépést tartsanak a trendekkel, éppen ezért követik a legújabb megoldásokat, eszközöket, és ügyfeleik szolgálatába állítják azokat. A közösségi csatornák mellett a legmodernebb technológiákkal is növelik hatékonyságukat, például projektmenedzsment-­szoftverrel könnyítik meg maguk és ügyfeleik számára a projektek kezelését, illetve teszik átláthatóbbá és gördülékenyebbé a munkafolyamatokat. A tesztelést kiemelten fontosnak tartják, így itthon a Person volt az első ügynökség, amely saját chatbotot fejlesztett, hogy az új és leendő kollégák jobban megismerhessék a céget.
(http://bit.ly/persongroup-chatbot)

Hampuk Richárd alapító-ügyvezető

A munkatársak fejlődését is kiemelten kezelik: enélkül nem lett volna lehetséges az a dinamikus növekedés sem, ami az ügyfél-elégedettség nyomán alig 2 év alatt megduplázta a kollégák, azaz a „Personauták” számát. Az élethosszig tartó tanulás náluk természetes, a Person Academy keretében rendszeresen hívnak meg a szakmában jelentős eredményeket elért szakembereket, de céljaikhoz persze a jó közösség és a nyitott szemléletű csapat is hozzájárul. A saját tudásukat is szívesen megosztják másokkal, amikor a félévente megrendezett Person Open Nighton kinyitják az ügynökség kapuit.

Fitneszterem a buszmegállóban

Több díj is tanúskodik munkájuk sikeréről: a Coca-Cola Testébresztő program például 2013-ban elnyerte az üdítőipari Oscarként emlegetett Beverage Innovation Awards legjobb egészségkommunikációs kezdeményezéséért járó díját, tavaly pedig a CSR Hungary Díjat.Büszkék rá, hogy 2014-ben a Coca-Cola Testébresztő kampánnyal egyedüli magyarként kerültek be a Digital Communication Awards shortlistjére CSR-kommunikáció kategóriában, igazi elismerésnek mégis azt tartják, amikor az ügyfél elégedett, és elérték a kitűzött célt.

Ilyen volt például 2015 őszén a Coca-Cola Testébresztő 10. születésnapjára megálmodott, aktív életmódra motiváló integrált kampány, amelynek keretében a „Képes vagy rá!” üzenet arra sarkallta a fogyasztókat, hogy álljanak fel a számítógéptől, és kezdjék el a rendszeres mozgást. Emellett egy kívül-belül Coca-Cola Testébresztőbe öltöztetett szerelvénnyel motiválták mozgásra a budapesti utasokat a 2-es villamos vonalán. Sőt, 2 hónapra egy budapesti buszmegállót is fitneszteremmé változtattak: a 15-ös és 115-ös busz Széchenyi utcai megállójában két szobabicikli és négy pedálos szék ösztönzött mozgásra, amelyeket bárki bármikor használhatott.

Legyél egyedi és személyes!

A különleges helyszín szintén fontos szerepet játszott a Budapest Airport felkérésére megvalósított idei PR-­kampányukban, amely a Heinemann Duty Free üzletben kapható hungarikumkínálatra hívta fel a figyelmet. Egyedülálló módon a duty free üzlet kellős közepén felállított vacsoraasztalnál vendégeltek meg hét kiemelt gasztroújságírót, akiket házigazdaként Mautner Zsófia szakács, gasztroblogger és Jáhner Attila sommelier fogadott. A célcsoportra targetált sajtóanyagokban kidomborították, hogy mely hungarikumok fogynak leginkább az üzletben, illetve melyik nemzetek vásárolják a legtöbb magyar élelmiszert felszállás előtt. A kiküldött anyagokat egy mood videóval, fotókkal és Mautner Zsófia receptjeivel egészítették ki.

2015 karácsonyára is igazi ínyencséggel készültek: a Tchibo ünnepi katalógusát különleges csomagban küldték el a bloggereknek és újságíróknak, amelyben személyre szóló jelölőkkel és üzenetekkel ajánlottak egy-egy kiválasztott terméket a címzettnek. A dobozban emellett helyet kapott egy keksznyomda és egy csomag keksz is az adott blog vagy magazin nevével kisütve. Persze a recept sem hiányozhatott, hiszen a lényeg az apró részletekben rejlik. A bloggerek értékelték a személyre szabott meglepetést, a kampány nyomán rengeteg poszt született. A Kicsiház blog szerzője, Szentgyörgyi Kata meg is jegyezte a Facebookon: „Nagyon jó példa arra, hogy a tök érdektelen sajtóanyagok helyett így is lehet kommunikálni egy bloggerrel. Ez menő, tetszik! :)”

A Personnak nem szokása hátradőlni: dinamikusan fejlődnek, és nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy a legjobbak legyenek a hazai és európai piacon. //

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink