Cukrász Szakmai Nap 2025
A Magyar Cukrász Ipartestület május 5-én tartotta meg hagyományos tavaszi Szakmai Napját, amely ismét kiváló alkalmat kínált a szakma képviselőinek a tudásfrissítésre, kapcsolatok ápolására és aktuális kérdések megvitatására.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A nap első előadását Varga Zoltán, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési vezetője tartotta, aki a tanulók után igényelhető sikerdíjról és a szigorú adminisztrációs követelményekről beszélt. Felhívta a figyelmet többek között arra, hogy a kamarai hatósági ellenőrzések elsősorban segítő szándékúak, és egy korábban lezárt pozitív értékelés mentesítést nyújthat NAV-vizsgálat alól.
Ezután a teljes mértékben gluténmentes termékekre szakosodó Zabrakadabra mentes cukrászat alapítói, Tóth Szandra és Ruzsányi Dániel mutatták be vállalkozásukat. Kihangsúlyozták: a magvakból és gyümölcsökből készült termékek iránti igény egyre nő, ezért valamilyen formában minden cukrásznak foglalkoznia kell a vegán és a mentes termékkörrel is.

Ipacs Balázs kóstolóról is gondoskodott
A Friesland Hungária képviseletében Ipacs Balázs tartott termékbemutatót, amihez kóstolóról is gondoskodott, egy kávés krémmel töltött sablé kosárka formájában.
A délutáni program az Európai Fagylalt Nap kezdeményezés köré épült. Damniczki Balázs székesfehérvári cukrászmester ismertette a program céljait és előnyeit, míg Erdélyi Balázs, az Ipartestület szakmai elnöke felvetette, hogy jövőre akár magyar fagylalt is lehetne Európa hivatalos íze. Wilheim Dávid fagylaltmester az organikus fagylaltkészítés irányait ismertette inspiráló példákon keresztül.
A nap zárásaként fórum keretében esett szó az Év Fagylaltja versenyről és a Turisztikai Tanácsadó Testület munkájáról is. Selmeczi László társelnök az egyszerűsített foglalkoztatás közteherterheinek csökkentését célzó javaslatokat emelte ki.
A Szakmai Nap idén is megerősítette az Ipartestület szerepét a közösségformálásban és a szakma fejlődésének támogatásában.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai építkezés, fenntarthatóság és közösségi jelenlét a Reálnál
2024-ben a Reál-csoporton belül tovább folytatódott az előző években megkezdett…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI: Mit jelent nekünk a külföldi turista?
Az elmúlt tizenöt évben komolyan megnőtt a turizmus szerepe Magyarországon.…
Tovább olvasom >Nem változott az euróövezet gazdasági teljesítménye júniusban
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Az egyszerűsített egyszerűsítése
Kovács László, az MVI elnöke több szakmai szervezet (Turisztikai és…
Tovább olvasom >