Csokoládéval, kávéval és energiaitallal üzletelő áfacsalókat fogtak el
Főként csokoládéval, kávéval és energiaitallal üzletelő áfacsalókat fogtak el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai – közölte a NAV szerdán az MTI-vel.
A közleményben kifejtették, a Kecskemétről irányított bűnszervezet főként kávét, csokoládét, energiaitalt és pelenkát szerzett be Csehországból és Szlovákiából, a termékek után azonban nem fizette be az általános forgalmi adót (áfa), hanem valós tevékenységet nem végző magyar cégek nevében újra számlákat állítottak ki Csehországba és Szlovákiába. Ezzel a módszerrel mintegy hatszázmillió forint áfát igényeltek vissza jogosulatlanul.
Közölték továbbá, hogy a gyanú szerint a bűnszervezet cégeit egy Borsod megyei vállalat is használta csaláshoz. Ez a cég elsősorban cukrot és csokoládét szerzett be az Európai Unió tagállamaiból, a termékeket azonban belföldiként tüntették fel a magyar céghálótól származó fiktív számlákkal. Ez a gazdasági társaság kétszázhúszmillió forinttal csökkentette fizetendő áfáját.
A NAV kiemelte, az akció során az ország majdnem minden megyéjében tartottak házkutatásokat és foglaltak le bizonyítékokat. Az okozott kár megtérülésére ingatlanokat, járműveket, követeléseket, bankszámlákat, valamint a borsodi gyár vagyonát is zárolták. Az akcióval a cégek jogosulatlan áfa-visszigényléseit sikerült megakadályozni.
Hozzátették, a pénzügyi nyomozók tizenöt embert hallgattak ki gyanúsítottként költségvetési csalás miatt, akik közül tizenkettőt őrizetbe vettek és előzetes letartóztatásba helyeztek. A bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalás esetén akár húsz évig terjedő szabadságvesztés is kiszabható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább emelkednek a kávéárak, figyelmeztet a Lavazza
Az olasz Lavazza arra figyelmeztet, hogy a kávé ára a…
Tovább olvasom >Válság a csokoládépiacon?
Az elmúlt év végén jelentős drágulás volt tapasztalható a csokoládé…
Tovább olvasom >Más kávék! – A nap videója
Hogyan isszák a kávét a nagyvilágban; biztosan vannak közöttük olyanok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >