Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti sonka még mindig elengedhetetlen része a magyar háztartások ünnepi asztalának. A GfK által 2023-ban közölt statisztikák alapján hárommillió magyar háztartás több mint 21 milliárd forint értékben vásárolt húsvéti húskészítményeket és sonkát, amely 6800 tonnát tesz ki, átlagosan 2,3 kilogrammot háztartásonként. A Magyar Hússzövetség vezetője a Hello Vidéknek elárulta, hogy az ágazatot sújtó magas infláció miatt csökkent a hazai sonkafogyasztás, de hangsúlyozta a hazai termékek minőségének fontosságát.
A diszkontok versenyeznek az alacsonyabb árakért, gyakran importált termékekkel. Az árak emelkedése jelentős hatással van az ágazatra, és a fogyasztókat is befolyásolja. A szakember szerint a minőségi sonkákra való törekvés fontos, és javasolja, hogy alaposan vizsgáljuk meg a termékcímkét, hogy nyomon követhető legyen az előállítási folyamat.
A 2022 és 2023 közötti időszakban csökkent a hazai sonkafogyasztás, részben az infláció miatt. A magas árakat főként a munkaerő- és üzemanyagköltség, valamint a sertéshús ára határozza meg. A hússzövetség bízik abban, hogy idén nőni fog a hagyományos sonkafogyasztás, és várhatóan május közepén lesznek friss adatok a forgalom alakulásáról. A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy az akciók miatt a fogyasztók hajlamosak lehetnek az olcsóbb termékekre, de a minőségi választás hosszú távon érdemesebb lehet.
Kapcsolódó cikkeink
10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >A szélsőséges időjárást megérzi az élelmiszerpiac is
Magyarországon a következő hónapokban várhatóan emelkedni fog a liszt és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >