Csaknem 9 százalékkal nőtt a Spar árbevétele tavaly

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2021. 03. 24. 11:42

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 738,9 milliárd forint árbevételt ért el 2020-ban a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére, ez 8,7 százalékos növekedés az előző évhez képest – mondta Heiszler Gabriella, a vállalat ügyvezető igazgatója a cég szerdai online sajtótájékoztatóján.

 

A társaság 588 üzletet működtetett tavaly év végén, 34 Interspar hipermarketet, 347 szupermarketet és 207 franchise üzletet. A foglalkoztatottak száma meghaladta a 14 ezret, így tavaly év végén ötszázzal többen dolgoztak a cégnél 2019-hez képest.
A beruházások összértéke elérte a 28,7 milliárd forintot 2020-ban, a vállalat bővítette logisztikai központjai területét, fejlesztette üzlethálózatát és új üzemegységgel növelte húsüzemi gyártási kapacitását Perbálon – ismertette Heiszler Gabriella.

Szalay Zsolt, a kereskedelmi üzletlánc ügyvezető igazgatója elmondta, hogy négy új üzletet – két Spar szupermarketet és két City Spar szupermarketet – nyitottak tavaly, országszerte 14 áruházukat újították fel, a franchise-hálózat pedig 21 eladóhellyel bővült.

Az ügyvezető igazgató a vállalat által végzett korszerűsítések között említette, hogy már minden Intersparban és csaknem 90 szupermarketben vannak önkiszolgáló kasszák. Folytatják ezek telepítését, mert a vásárlók körében nagyon népszerűek, átlagosan a fizetési tranzakciók harmada az önkiszolgáló kasszáknál történik azokban az üzletekben, ahol elérhető ez a lehetőség – közölte.

A Spar franchise üzletága nyolc éve indult, tavaly már 1800 embernek adott munkát, és az éves forgalom meghaladta a 67 milliárd forintot. Mint Szalay Zsolt elmondta, nagy az érdeklődés a lehetséges partnerek részéről, így idén újabb üzletek és benzinkutak csatlakoznak majd a hálózathoz.

A vállalat 2019-ben csaknem egymilliárd forintos fejlesztéssel indította el online áruházát, amelyet jelenleg mintegy 2 millió ember érhet el Magyarországon. Tavaly a járvány miatt ugrásszerűen megnőttek a rendelések, ezért egyebek mellett emelték az itt dolgozók létszámát és bővítették a kiszállítási idősávokat. Ebben az évben további fejlesztéseket terveznek ezen a területen, ennek részleteit a közeljövőben ismertetik – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Heiszler Gabriella elmondta: a vállalat 2004 óta működő bicskei Regnum Húsüzeme 45,7 milliárd forintos nettó forgalmat ért el tavaly, ezzel Magyarország legnagyobb húsipari cégei között van. Az egyre növekvő kereslet miatt a gyártási kapacitás bővítése mellett döntöttek, megvásárolták a Zimbo Kft. perbáli üzemegységét, ahol tavaly novemberben indították a termelést.

Bicskén és Üllőn is bővítették a Spar logisztikai központját tavaly, erre a beruházásra a termékválaszték bővítése miatt volt szükség – jelezte.

A vállalat 126 milliárd forintnyi beruházást valósított meg az elmúlt öt évben Magyarországon – összegezte az ügyvezető igazgató.

Heiszler Gabriella kiemelte azt is, hogy a Sparnak már több mint 3000 sajátmárkás terméke van. Hozzátette, hogy kiemelten fontosnak tekintik a hazai termékek forgalmazását.

Kérdésekre válaszolva elmondta: az online forgalom a jelentős erősödés mellett is egy közepes budapesti üzlet éves forgalmát éri el jelenleg, a további fejlesztések eredményeképpen középtávon a vállalat éves árbevételének 5-6 százalékát adhatja az online shop.

A járvány miatti változások között említette, hogy a vásárlók ritkábban mennek be az üzletekbe, ugyanakkor többet vásárolnak. Az iskolák bezárása és a gyakorivá váló otthoni munkavégzés miatt is változnak a vásárlási szokások, a belvárosi üzletekben általában kisebb a forgalom a megszokottnál. (MTI)

 

Kapcsolódó cikkeink