Csak minden ötödik ausztrál eszik naponta húst
A Toluna új kutatásából kiderül, hogy csökkenőben van az ausztrálok húsfogyasztása, a válaszadók mindössze 20%-a eszik naponta húst. Bár a felmérés mintája viszonylag kicsi volt – mindössze 1026 ember –, az eredmény önmagáért beszél.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A tanulmány a húsfogyasztás mérséklésének legfőbb okát az egészségügyi aggályokban (65%), az anyagi megfontolásokban (a hús ára) (40%), a környezetvédelmi (30%) és az erkölcsi aggályokban (12%) látja.
Sej Patel, a Toluna Australia igazgatója szerint a vásárlók számára az egészség a legfontosabb, amit a kiskereskedőknek figyelembe kell venniük. Úgy látja, hogy noha az ausztrálok minimális arányban követnek jelenleg vegán étrendet, meglepően sokan csökkentik aktívan a húsfogyasztásukat, és szeretnének hús helyett növényi alapú húsalternatívákat fogyasztani.
A tanulmány szerint az ausztrálok szeretnének a jelenleginél egészségesebben táplálkozni, a válaszadók 69%-a szeretné, ha étrendje a jövőben „nagyon egészséges” lenne. Minden negyedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy már kipróbálta a növényi alapú húsalternatívákat, és többségük a jövőben is vásárolna ilyeneket.
A pandémia is komoly akadályozó tényezőnek bizonyult: a többség azt állította, hogy hatással volt általános egészségi állapotára és az egészséges táplálkozáshoz való hozzáállására. //
Kapcsolódó cikkeink
Hiányzik valami?
A NÉGYOSZ Konferencia a fenntarthatóbb hazai élelmezési rendszerek kialakítása címmel…
Tovább olvasom >Növényi alapú márkát vezet be a piacra a világ legnagyobb tejtermékgyártója
„Enjoy!” néven indított új növényi alapú márkát a Lactalis. A franciaországi…
Tovább olvasom >Tovább drágítja a narancslevet a gyenge brazil termés
A világ legnagyobb narancslétermelőjének számító Brazília friss előrejelzése szerint mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >