Coface: drasztikusan nőhet a fizetésképtelenségi eljárások száma
A tavalyinál is rosszabb lehet a magyar cégek szempontjából 2012. a Coface Hungary szerint: míg 2011-ben csak a gazdasági válsággal, illetve annak utóhatásaival kellett megbirkózniuk, addig az idén ehhez hozzáadódik egy nagyfokú bizonytalanság, ami a gazdasági élet szinte minden területére kiterjed.
A közlemény idézi Kárpáti Gábort, a Coface Hungary ügyvezetőjét, aki szerint 2012-ben a fizetésképtelenség drasztikusan nőhet a magyar piacon. Ugyanakkor némi bizakodásra adhatnak okot a gépiparban és az autóiparban, illetve az ezeket támogató szektorokban tapasztalható, és várható folyamatok. Az említett ágazatokban visszaesés nem várható, részben a Mercedes kecskeméti termelése beindulásának köszönhetően, legfeljebb a dinamika fékeződése várható.
Ezzel szemben bizonytalanabb például a mezőgazdaság és az élelmiszeripar helyzete, amit az ügyvezető azzal indokol, hogy a belső kereslet e szektorok termékei iránt várhatóan nem nő. A magyar cégek helyzetét az viszont javítani tudná, ha a jelenleginél jobb pozíciókat tudnának az ágazat szereplői kialkudni a kereskedőkkel szemben. A Coface szerint a kilátások latolgatása során nem feledhető, hogy egy sor alágazat már eleve a tönk szélére sodródott, s még a nagyobbaknál is súlyos gondok merültek fel.
Bagyura András, a Coface Hungary kereskedelmi igazgatója szerint a bizonytalan makrogazdasági környezet, a kiszámíthatatlanul ingadozó, de trendjében gyengülő forintárfolyam, az emelkedő kamatlábak, s a még tovább szűkülő hitelforrások csak néhány olyan tényező, amelyekkel a cégek vezetőinek számolniuk kell, amikor a 2012-es évet tervezik.
Hozzátette: 2012-ben már nemhogy hónapról hónapra, hanem hétről hétre változhat a gazdasági, jogszabályi, minősítési, makrokörnyezet, amihez a cégeknek igazodniuk kell.
A Coface a cégeknek ilyen körülmények között azt tanácsolja, hogy nyúljanak vissza a 2008-2009-ben folytatott szigorúbb kockázat- és követeléskezeléshez. Ugyanis kritikus időszak jön, olyan, amikor nem elég évente vagy félévente véleményt mondani a partnerekről.
Kárpáti Gábor szerint például csökkenthetik a kockázatokat a cégek, ha 30 napos fizetési késedelem után szigorúbb követeléskezelést végeznek, akár harmadik fél bevonásával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >