Kávé kólával – Együtt folytatja a Coca-Cola HBC Magyarország és a Lavazza
A Coca-Cola HBC Magyarországtól megszokhattuk, hogy meglepő újításokkal rukkol elő, de arra talán kevesen számítottak, hogy a vállalat a kávépiacon is felbukkan. Idén tavasszal a cég kizárólagos magyarországi forgalmazójává vált Olaszország elsőszámú kávémárkájának, a Lavazzának. Balázs Gáborral, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kávé-üzletfejlesztési vezetőjével beszélgettünk arról, hogy mi történik akkor, amikor összeáll a kávé egyik legkomolyabb globális szakértője Magyarország legnagyobb italgyártójával.
– 1968 óta, azaz csaknem 50 esztendeje van jelen a hazánkban a Coca-Cola. Milyen stratégiával készül Coca-Cola HBC Magyarország az elkövetkező évtizedekre?
A vásárlói szokások folyamatosan változnak, úgy látjuk, hogy árpromóciók helyett egyre inkább a fogyasztási alkalmak köré építő marketinggel és választékkal lehet elnyerni a vásárlók szívét. Eltökéltek vagyunk ezért abban, hogy fogyasztóinknak minden alkalomra, a nap minden órájában megfelelő terméket tudjunk biztosítani.
A folyamatos portfólióbővülésének köszönhetően az alkoholmentes italok rendkívül széles választékát kínáljuk, ma már 70 különféle termékkel vagyunk jelen Magyarországon. Vállalatunk 2006 óta prémium szeszes italokat is forgalmaz, sőt, idén a Rézangyal, Magyarország egyik kedvenc pálinkájának a márkajogai is hozzánk kerültek.
Annak érdekében, hogy még inkább képesek legyünk valamennyi fogyasztási alkalomra terméket ajánlani fogyasztóinknak, 2017 tavaszán beléptünk a kávé kategóriába is, ami kiemelkedően fontos lépés vállalatunk és a Coca-Cola HBC cégcsoport életében.
– Miért éppen a kávé felé nyitott a cég?
A kávé kategória tökéletesen illeszkedik azon stratégiánkba, hogy fogyasztóink számára a nap 24 órájában, a hét minden napján tudjunk termékeket ajánlani. A kávépiac óriási lehetőség számunkra: a magyar lakosság 2/3-a iszik kávét, a fogyasztási alkalmak pedig leginkább a reggeli és a délutáni órákra koncentrálódnak, így a kávé kiváló kiegészítője lehet prémium minőségű üdítőitalainknak, gyümölcsleveinknek, ásványvizeinknek.
– Hogy esett a választás a Lavazzára?
Nem volt nehéz döntés. A Lavazza Olaszország elsőszámú kávémárkája, 120 éves hagyománnyal és globális jelenléttel. Lenyűgöző volt számunkra, hogy a Lavazza nemcsak egy kávé, hanem maga a kávé iránti szenvedély és elkötelezettség.
Cégeink között ráadásul korábban is volt együttműködés – a Coca-Cola HBC Magyarország eddig is a márka kizárólagos disztribútora volt az automatás értékesítés területén –, így természetes evolúciós lépés volt, hogy új szintre emeljük kapcsolatunkat. Az elmúlt esztendők közös munkája során alaposan megismertük a Lavazza termékek kiváló minőségét és a márkában rejlő lehetőségeket, ez vezetett oda, hogy a Lavazza márka teljes portfóliójának (őrölt-pörkölt, szemes, illetve kapszulás kávé) kizárólagos hazai forgalmazójává váljunk 2017 tavaszán.
– A vevőpartnerek, fogyasztók számára mit jelent majd a két cég együttműködése?
A kávé egyik legnagyobb szakértője összeállt Magyarország legnagyobb italgyártójával és értékesítőjével, ez pedig óriási lehetőséget jelent a márka ismertségének és disztribúciójának növelésére.
Megállapodásunk értelmében a Lavazza teljes mértékben a Coca-Cola HBC Magyarország kereskedelmi szervezetébe integrálódott, vagyis minden jelenlegi és leendő Lavazza-partner közvetlenül velünk áll majd kapcsolatban. Cégünk összességében mintegy 50 000 vevőpartnerrel áll kapcsolatban hatalmas értékesítési és logisztikai szervezetet működtetve, amely képes lesz arra, hogy minden értékesítési csatornában megismertesse az igazi olasz kávé élményét a magyar fogyasztókkal.
Lavazza-partnereink számára pedig további lehetőségként közvetlen elérést biztosítunk a Coca-Cola HBC Magyarország egyedülálló és folyamatosan bővülő italválasztékához.
– A piac meghatározó szereplői fogtak össze, mit tekintenek majd sikernek?
Közös célunk, hogy eljuttassuk a valódi olasz kávét minden magyar háztartásba azáltal, hogy jelentősen növeljük a Lavazza termékek elérhetőségét a hazai élelmiszer-kereskedelemben. Feltett szándékunk továbbá, hogy minél több kávézóba, étterembe és szállodába vigyük el a hamisítatlan Lavazza-élményt és -hangulatot.
Összességében nem kisebb célt tűztünk ki magunk elé, mint hogy a Lavazza megkerülhetetlen szereplője, leginnovatívabb márkája és egyfajta megújítója legyen a magyarországi kávépiacnak. (x)
kávé-üzletfejlesztési vezető
Coca-Cola HBC Magyarország
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Keresetek – mennyi az annyi?
Az utóbbi hónapok egyik leggyakoribb kérdése, hogy a rendkívül magas…
Tovább olvasom >Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >