Circana: megszilárdult a saját márkák helyzete az európai állateledel piacon
A Circana új jelentése szerint az európai állateledel-kategória teljes értékbeli forgalmának egyharmadát (34%) a saját márkák uralják.
A Circana szerint a saját márkás állateledelek 2022-ben 18%-kal (3,6 milliárd euróval) növelték részesedésüket a 10,8 milliárd eurós kategóriában Európa hat legnagyobb piacán, azaz Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában.
A 2022-es év utolsó negyedévében ez a növekedés 25%-ra erősödött azzal, hogy a házikedvencek tulajdonosai továbbra is a saját márkákat részesítették előnyben a márkás termékekkel szemben.
A kategória értékforgalma Európában az elmúlt négy évben 5,4%-kal nőtt, és elérte a 10,8 milliárd eurót. 2022-ben a növekedés üteme csaknem megduplázódott, 12%-ra (a 2021-es 5,9%-hoz képest), amit az infláció megugrása és a kedvtelésből tartott kisállatok számában bekövetkezett robbanásszerű növekedés idézett elő – állapította meg a jelentés az európai állateledel-iparágat képviselő FEDIAF adataira hivatkozva.
Innovációvezérelt a növekedés
A kategóriában az innováció 2022-ben 39%-kal nőtt az előző évhez képest. Ennek eredményeképpen az új termékbevezetések az állateledelek esetében a saját márkás és a nagy márkák teljes eladásának 9%-át tette ki. Ugyanakkor Németországban (28%) és Hollandiában (11%) az új termékbevezetések lényegesen nagyobb arányban, 28%-kal, illetve 11%-kal járultak hozzá az eladásokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: az innováció jelenti az élelmiszeripar jövőjét, új fejlesztéseket adott át Fábián Gergely államtitkár
Fábián Gergely, a Nemzetgazdasági Minisztérium iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkára…
Tovább olvasom >XIXO Pink Lemonade Eper- és Lime 250 ml, szénsavas üdítőital
A XIXO márka büszkén mutatja be legújabb innovációját a szénsavas…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >