Bocuse-piacozás és digitális műhely a Sirha METRO-standján

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 01. 28. 11:28

Egy hét múlva kezdődik az év legkiemelkedőbb élelmiszeripari és HoReCA szakkiállítása. Első nap a Bocuse d’Or hazai döntősei a METRO közel ezer négyzetméteres standjának piacáról válogatják össze az versenyfogásaikhoz a friss alapanyagokat, és ekkor derül ki az is, hogy az öt, eddig titokban tartott zöldség közül melyik lesz az, amit kötelezően használniuk kell a verseny során. A látványos főzőbemutatók, borkóstolók és a HORECA szektornak szóló digitális és egyéb előremutató megoldások bemutatója mellett a METRO biztosít alapanyagokat a Közétkeztetési Szakácsversenyhez és a fiatal séfek Chaine des Rotisseurs versenyének is.


Február 4. és 6. között rendezik meg a Hungexpo területén a Sirha élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítást, amelyen a METRO ezúttal is jelentős területen lesz jelen, és három nívós szakácsversenynek is alapanyagokat biztosít. Az egyik legszínesebb pillanat a Bocuse d’Or hazai döntőseinek piacozása lesz, hiszen a METRO standról a több mint harmincféle mikrozöldség és ehető virág, a negyvenféle zöldfűszer, a hazai termelők portékái és a biotermékek közül válogatják össze a friss hozzávalókat a versenyfogásaikhoz, és itt kapják meg a titkos zöldségeket is.
A séfeknek egy szivárványos pisztrángból készülő halétellel mellett egy fürjből és kacsamájból kreált hústállal is elő kell rukkolniuk, amelyhez az alapanyagokat szintén az áruházlánc biztosítja. A helyszínen sorsolással derül majd ki, hogy a barna csiperkegomba, a csicsóka, a karfiol, a káposzta és a cékla közül melyiket kell kötelezően felhasználniuk hozzájuk. A Bocuse d’Or selejtezőjét jelentős előnnyel Veres István nyerte, második helyen Palágyi Eszter, a harmadikon pedig Haraszti Zsolt végzett. A verseny történetében először két olyan séf szerepel az első két helyen, aki jelenleg, vagy a közelmúltban Michelin-csillagos étterem konyháját vezette. A további három továbbjutó: Csik Gábor, Huszár Tibor és Kelemen Roland. Ők fogják tehát összemérni tudásukat és kreativitásukat. A piacozásra mindössze fél órájuk lesz a METRO egészségtudatosság standján lévő zöldségpiacon, maga a döntő másnap, február 5-én zajlik a Sirha Bocuse-standján. A zöldségeké lesz a főszerep a Közétkeztetési Szakácsversenyen is, de szintén a METRO kiállítási területén piacoznak a Chanie des Rotisseurs 27 év alatti induló séfjei, akik jövőre talán már a Bocuse d’Oron is megcsillogtathatják tudásukat.
A Sirhán a METRO kilenc kiemelt területet mutat be a látogatóknak, így például a csúcsgasztronómiai igényeket is kielégítő termékkínálatát, ezen belül is kifejezetten a vendéglátásra szabott sajátmárkás termékcsaládokat és a megrendeléseket megbízhatóan és nyomon követhetően célba juttató METRO MAX kiszállítási szolgáltatást. A standra kitelepül egy digitális műhely is, sőt, bárki ki is próbálhatja helyben a METRO újgenerációs szolgáltatásait. Ott lesznek a kiállításon azok a kényelmi megoldások is, amelyekkel a vendéglátó partnerek időt és energiát spórolhatnak a mindennapokban. A cég jelenlévő szakértőit kérdezni lehet például a professzionális konyhatervezéssel kapcsolatban, valamint a partner igényeire szabva egy profi konyha megtervezésére is lesz lehetőség. A METRO gasztronómiai tudástára, a Gasztroakadémia is izgalmas programokkal, előadásokkal és főzőbemutatókkal várja az érdeklődőket, amelyeket többek között olyan neves séfektől láthatunk, mint a tavalyi Bocuse világdöntőn szép sikerrel szerepelt Pohner Ádám.
A METRO – a digitalizáció jegyében – egy mobil applikációval is segíti a látogatókat a helyszíni tájékozódásban. Az alkalmazás használóinak semmi más dolguk nem lesz a letöltést követően, mint beolvasni a vállalat standján található egyedi QR-kódot a részletes információkért, sőt az app használatával még egy nyereményjátékon is részt vehetnek.

Kapcsolódó cikkeink