Blokkk.com: Maszk nélkül boltban: még ez is pénz
Néhány nap és megszűnik a belső terekben a maszkviselési kötelezettség. A boltokban is, ami nagyszerű, de nem egészen olyan egyszerű. A maszkviselet eltörlése jócskán megdobja a vásárlási kedvet, hiszen maszk nélkül hiszi el a vásárló, hogy szabad a vásár. És ez helyet csinál a nyári vásárnak is. Főleg ilyen hőségben. Lehet cserélgetni a szabályismertető feliratokat az akciósokra. És maszk nélkül talán vonzóbb munkahely a bolt.
Vásárlók, eladók együtt szenvedték végig a kötelező maszkviselés egy esztendejét. De rövidesen, valószínűleg néhány napon belül – 5,5 millió beoltottnál – eltörlik a kötelező maszkviselést a belső terekben. Hát akkor a boltokban, plázákban is.
Rövid mérleget is vonva az eladóknak lehetett nehezebb, hiszen – némi szüneteket leszámítva – egész nap abban kellett dolgozniuk. A napjainkban újra felpörgő munkaerőhiányban feltehetően még ez is számít.
De hát a vásárló sem azzal a hévvel turkálgatott maszkban, mint a járványos időszak előtt, például egy próbafülke viszontagságai közepette.
Nos, mindennek rövidesen vége. A maszkpontoknak is. És hogy mi lesz a milliószámra vásárolt maszkocskákkal? Jó kérdés, hiszen csak az egészségügyi intézetekben lesz kötelező a viselete.
De vannak itt még más szabályok is
Bizonyára megszűnik a négyzetméter alapú vásárlószám korlátozás. Ennek oka nem csak a járványhelyzet javulása lehet, hanem az is, hogy a nyitvatartás korlátozásainak már korábbi megszüntetése nyomán szépen eloszlanak a vásárlások és igazából semmi szükség már erre. Bármilyen furcsa, mindössze a kisebb boltokban okoz némi torlódást a bejárat előtt, de csak elvétve.
A kézfertőtlenítők kihelyezése is várhatóan megszűnhet. Nem sokan használják, finoman értékelve. A legtöbb egyébként csapvizes kézmosáshoz ajánlatos sajátmárkás termék, amit bizony néha nagyon is magáénak érzett a vásárló.
Van még kötelező távolságtartás is, de hát nem sok vásárló ment mérőszalaggal a kezében vásárolni, ráadásul a boltok többségében hosszában még lehetett tartani a másfél méteres távolságot, de két polc között keresztben már nehezen, ugyanis nincs annyi centiméternyi hely.
Volt még más is korábban, például idősáv a 65 évnél idősebbek részére, nyitvatartás korlátozása, de ezekre már csak homályosan, vagy sehogy sem emlékszünk.
Feliratcsere: vásárlószám helyett nyári vásár
Manapság egy boltbejárat és környéke a védekezési kötelezettségeket felsoroló feliratokkal van tele. A kirakatokba is jutott belőlük bőven, a bolt adottságaitól függően. Hát ezeket lehet most levakarni.
Nagy baj lenne egyébként, ha a boltos korlátozásoknak csak egy része szűnne meg, hiszen akkor vagy új feliratozás kellene, vagy lehetne áthuzigálni, leragasztgatni a fölösleges részeket.
És akkor a vásározás. A kényszerű boltbezárásokat követően lassan térnek vissza a vásárlók a hagyományos boltokba, érthető is az óvatosság. Ráadásul a maszkocska is az arcon visszafogottságra int, még ha nem is vesszük észre. De hát akkor ennek mostanság vége. De eddig is futottak a vásárlócsalogató reklámok a boltos újranyitást követően, már akinek volt rá pénze. Az árengedmény is pénzbe kerül a boltosnak, bármilyen furcsa is, hiszen lemond a bevétel egy részéről.
A nyári vásárt a legfürgébbek már július első felében elkezdték régebben is, ha nem is olyan lehengerlő áradatban, mint a Black Friday-t novemberben a webáruházak. Áprilisban, májusban az újranyitás tolta meg a reklámokat, kellettek nagyon.
És ha nem kell már a maszkocska, amiben azért nem egy nagy élmény vásárolni, és amúgyis jönne az újabb akciós hullám, a hőség pedig a nyakunkon, július elején beindulnak a nyári vásárok. Mint régen.
Maszk nélkül hiszi el a vásárló, hogy újra szabad a vásár.
(blokkk.com, 2021. június 28.)
VálaszTovábbítás
|
Kapcsolódó cikkeink
Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >A foci-EB-n túl a vásárlás is lázban tartja az országot
Online felmérést készített a Pepita.hu, amiből kiderült, hogy Szoboszlai Dominik népszerűbb…
Tovább olvasom >Óvatosan költekezünk: a fogyasztók 43%-a tart attól, hogy az anyagi helyzete romlani fog
Bár a megélhetési költségek miatti aggodalmak enyhültek, a fogyasztók továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >