Blokkk.com: Durván emelkednek a lisztárak
A liszt árának gyors emelkedése következhet be a Blokkk.com szerint. A malomipari termékek hazai gyártásában a belföldi értékesítés árindexe 85%-kal emelkedett, az orosz-ukrán háború pedig tovább ronthat a helyzeten.
A kenyér bolti ára márciusban 28%-kal drágult az egy évvel korábbihoz képest. A liszté 18%-kal (ez gyakorlatilag a 2021 március-október közti drágulás, hiszen októbertől árstop van), de lehetne sokkal több árstop nélkül – írja a Blokkk.com. A kereskedelmi szakportál szerint legalább a kétszeresére kalkulálható a drágulás üteme árstop nélkül.
Vészes jel, hogy a gabonafélék mezőgazdasági termelői ára januárban-februárban 44%-kal nőtt. És a legrémisztőbb, hogy a malomipari termékek hazai gyártásában a belföldi értékesítés árindexe 85%-kal emelkedett – íjra a Blokkk.com.
Az agrárium árait döntő részben a nemzetközi piacok hatásai mozgatják, és a gyenge forint is rátesz minderre egy lapáttal. A portál szerint további árnyomás is előrevetíthető az ukrán helyzet miatt is.
A Blokkk.com szerint tehát nagyon nehéz lesz az árstopból akár kiszállni, akár fenntartani azt. Az árstop hivatalosan február és április között tart.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >