Bízzunk a legjobbakban, de azért készülődjünk…
Előrebocsátom; nem vagyok az a típus, aki szeret belesírni a még ki nem ömlött tejbe, most mégis időszerűnek érzem felhívni a figyelmet arra a – nyilván nem új – gondolatra, hogy a bőség idején érdemes végiggondolni, megtervezni és szisztematikusan végrehajtani azokat a feladatokat, amelyek majd akkor jönnek jól, amikor beüt a konjunktúrát követő, kevésbé ideális időszak. Vállalati és a személyes gazdálkodásunkra vonatkozóan is célszerű ezt firtatni.
Megy a szekér, még az év közben megemelt tervek is hozhatók, csilingel a bónusz. Többnyire jó hangulatban zajlanak a vevő-szállítói tárgyalások, legföljebb a termékhiányok kezelése okoz némi turbulenciát. Nagyon könnyű ilyenkor hátradőlni, és élvezni a relatíve könnyebb időszakot. Nem is beszélnék le erről senkit, de mellette nagyon biztatnám, hogy közben legyen idő a releváns kollégákkal közösen elkészíteni azt a listát, amelyre azok a lehetőségek kerülnek fel, amelyeket most megtehetünk azért, hogy később majd kevésbé fájjon. Tartalékképzés, extra marketingbefektetések (márkaerősítés, profitábilis innovációk felgyorsítása stb.…), fáradtabb munkatársak erősebbre cserélése, komplexitások lebontása, hatékonyságnövelő befektetések végrehajtása, készletoptimalizálás és sok minden egyéb lehetőség, amit a kedvező széljárással együtt járó bőség tehet lehetővé. Releváns koncepciók fellistázása, prioritásállítás, a kiválasztott ötletek egyedi projektté alakítása, felelősök kijelölése, határidők, nyomonkövetés-terv – szóval innen már a szokásos rutin.
Másik apróság a személyes bevételeink gondozása és felkészülés egy gyengébb periódusra. Reméljük, sose jön ilyen, de baj abból nincsen, ha jól sáfárkodik valaki a pénzével. Talán itt sem árt egy fent említett listát készíteni a befektetési lehetőségeinkről, de ha nincs megfelelő tudás és tapasztalat e téren (mert erről a területről aztán végképp kevesen kaptunk képzést), nem szégyen okos emberek (akik ráadásul nem szélhámosok) ajánlásait meghallgatni. És persze cselekedni, ha már van idevágó teória. Mert ugye pusztán álmodozásból még senki nem jutott előrébb.
Hasznos gondolatokat kívánok mindenkinek!. //
Kapcsolódó cikkeink
Magazin: Egyszer volt, hol nem volt: Business Days 2018 (1. rész)
Meséket mondani és hallgatni hívtuk idén partnereinket Tapolcára, a Hotel…
Tovább olvasom >Magazin: Business Days 2017: fókuszban a csatornák (1. rész)
A Trade TV négynapos, kihelyezett adásfolyamát több mint 670 néző…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >