Bemutatta a Walmart legújabb technológiai eszközeit
A kiskereskedő „adaptív kiskereskedelmi” stratégiája kiterjesztett valóságot (AR), MI-t és drónokat is magában foglal.
A Walmart az általa „adaptív kiskereskedelemnek” nevezett új típusú kereskedelem megvalósításában alkalmazandó legújabb technológiák közül mutatott be néhányat. Az adaptív kiskereskedelem vásárlóközpontú, összekapcsolódó, gördülékeny és az elvárásokat rendre meghaladó – fogalmazott Doug McMillon elnök-vezérigazgató a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n elhangzott beszédében.
– Azért építünk technológiát, hogy az embereket szolgáljuk, és nem fordítva – mondta McMillon. – A Walmart célja, hogy segítsen az embereknek jobban élni, és a technológia fejlődése napjainkban eddig soha nem látott mértében kelt olyan érzést, mintha bármi lehetséges lenne. És bár technológiai ütemtervünk impozáns, a Walmart egy emberközpontú vállalat, amely használja a technológiát – hangsúlyozta a szakember.
Ennek érdekében McMillon arról beszélt, hogyan segítenek a Walmart bevásárlóhelyként betöltött szerepét újragondolni az olyan technológiák, mint az MI, a generatív MI és a kiterjesztett valóság (AR) annak érdekében, hogy az a vásárlókat orientálhassa.
A bemutatott technológiák között szerepeltek a következők:
– Egy új, generatív MI-alapú keresési élmény, amely már elérhető az iOS-vásárlók számára. A továbbfejlesztett keresési élmény lehetővé teszi, hogy a vásárlók konkrét használati körök szerinti keresést végezzenek (ld. közös focimeccs-nézés vs a chips, italok és egy 90 colos tévé keresése). Ez releváns, kategóriákon átívelő találatokat generál.
– A Walmart InHome Replenishment, amely a mesterséges intelligenciát és a Walmart több évtizedes szakértelmét felhasználva biztosítja, hogy a vásárlók online bevásárlókosarát a megfelelő időben töltsék meg a megfelelő termékekkel, és azokat a konyhában vagy garázsban lévő hűtőszekrénybe szállítsák.
A Walmart vezetői szerint azonban az adaptív kiskereskedelem nem korlátozódik a keresésre és a felfedezésre; a Walmart célja a személyre szabott, zökkenőmentes és rugalmas vásárlási élmény megteremtése a vásárlási út elejétől a végéig.
– Bár az omnichannel kiskereskedelem már évtizedek óta létezik, azt ez az új típusú adaptív kiskereskedelem egy lépéssel továbbviszi – mondta Suresh Kumar, a márka globális technológiai és fejlesztési igazgatója. – Ez olyan kiskereskedelem, amely nem vagy online, vagy bolti kiskereskedelem, hanem egyetlen, egységes kiskereskedelmi élmény, amely zökkenőmentesen ötvözi valamennyi csatorna legjobb aspektusait. A Walmart számára pedig az adaptív kiskereskedelem alapja az egyértelmű emberközpontúság.
Ezt szem előtt tartva a vállalat Sam’s Club üzletága egy olyan új technológiát mutatott be, amely a tagok egyik legfontosabb problémájára – mégpedig az üzletből való kilépéskor a blokk ellenőrzéséhez szükséges sorban állásra – hivatott megoldást találni. A technológia az MI és a számítógépes látás technológiájának a maga nemében eddig egyedülálló alkalmazása a tagoknak magasabb szintű kényelmet biztosít.
A Walmart bejelentette továbbá, hogy újabb lépést tett a megrendelt termékeknek a vásárlók általi akár 30 percen belüli átvétele terén, és a drónos kiszállítást a Dallas-Fort-Worth körzetben további 1,8 millió háztartásra – a terület 75%-ára – kiterjeszti. A Supercenterben található 120.000 árucikk 75%-a megfelel a drónos kiszállításra vonatkozó méret- és súlykövetelményeknek – jegyezte meg a kiskereskedő.
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge keresletet lát a PepsiCo az USA-ban az „ártudatos” fogyasztók részéről
A PepsiCo vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az amerikai fogyasztók értéket keresnek,…
Tovább olvasom >AI-alapú receptgenerátort indít Amerikában az eGrowcery
A kereskedők a vásárlói preferenciák és a készlet alapján testre…
Tovább olvasom >A Pernod Ricard whiskey leányvállalatot alapított az Egyesült Államokban
A North American Distillers fogja felügyelni a vállalat amerikai whiskeyportfólióját.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >