Bemutatta a Walmart legújabb technológiai eszközeit
A kiskereskedő „adaptív kiskereskedelmi” stratégiája kiterjesztett valóságot (AR), MI-t és drónokat is magában foglal.
A Walmart az általa „adaptív kiskereskedelemnek” nevezett új típusú kereskedelem megvalósításában alkalmazandó legújabb technológiák közül mutatott be néhányat. Az adaptív kiskereskedelem vásárlóközpontú, összekapcsolódó, gördülékeny és az elvárásokat rendre meghaladó – fogalmazott Doug McMillon elnök-vezérigazgató a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n elhangzott beszédében.
– Azért építünk technológiát, hogy az embereket szolgáljuk, és nem fordítva – mondta McMillon. – A Walmart célja, hogy segítsen az embereknek jobban élni, és a technológia fejlődése napjainkban eddig soha nem látott mértében kelt olyan érzést, mintha bármi lehetséges lenne. És bár technológiai ütemtervünk impozáns, a Walmart egy emberközpontú vállalat, amely használja a technológiát – hangsúlyozta a szakember.
Ennek érdekében McMillon arról beszélt, hogyan segítenek a Walmart bevásárlóhelyként betöltött szerepét újragondolni az olyan technológiák, mint az MI, a generatív MI és a kiterjesztett valóság (AR) annak érdekében, hogy az a vásárlókat orientálhassa.
A bemutatott technológiák között szerepeltek a következők:
– Egy új, generatív MI-alapú keresési élmény, amely már elérhető az iOS-vásárlók számára. A továbbfejlesztett keresési élmény lehetővé teszi, hogy a vásárlók konkrét használati körök szerinti keresést végezzenek (ld. közös focimeccs-nézés vs a chips, italok és egy 90 colos tévé keresése). Ez releváns, kategóriákon átívelő találatokat generál.
– A Walmart InHome Replenishment, amely a mesterséges intelligenciát és a Walmart több évtizedes szakértelmét felhasználva biztosítja, hogy a vásárlók online bevásárlókosarát a megfelelő időben töltsék meg a megfelelő termékekkel, és azokat a konyhában vagy garázsban lévő hűtőszekrénybe szállítsák.
A Walmart vezetői szerint azonban az adaptív kiskereskedelem nem korlátozódik a keresésre és a felfedezésre; a Walmart célja a személyre szabott, zökkenőmentes és rugalmas vásárlási élmény megteremtése a vásárlási út elejétől a végéig.
– Bár az omnichannel kiskereskedelem már évtizedek óta létezik, azt ez az új típusú adaptív kiskereskedelem egy lépéssel továbbviszi – mondta Suresh Kumar, a márka globális technológiai és fejlesztési igazgatója. – Ez olyan kiskereskedelem, amely nem vagy online, vagy bolti kiskereskedelem, hanem egyetlen, egységes kiskereskedelmi élmény, amely zökkenőmentesen ötvözi valamennyi csatorna legjobb aspektusait. A Walmart számára pedig az adaptív kiskereskedelem alapja az egyértelmű emberközpontúság.
Ezt szem előtt tartva a vállalat Sam’s Club üzletága egy olyan új technológiát mutatott be, amely a tagok egyik legfontosabb problémájára – mégpedig az üzletből való kilépéskor a blokk ellenőrzéséhez szükséges sorban állásra – hivatott megoldást találni. A technológia az MI és a számítógépes látás technológiájának a maga nemében eddig egyedülálló alkalmazása a tagoknak magasabb szintű kényelmet biztosít.
A Walmart bejelentette továbbá, hogy újabb lépést tett a megrendelt termékeknek a vásárlók általi akár 30 percen belüli átvétele terén, és a drónos kiszállítást a Dallas-Fort-Worth körzetben további 1,8 millió háztartásra – a terület 75%-ára – kiterjeszti. A Supercenterben található 120.000 árucikk 75%-a megfelel a drónos kiszállításra vonatkozó méret- és súlykövetelményeknek – jegyezte meg a kiskereskedő.
Kapcsolódó cikkeink
Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >