Bárki megnézheti a csökkentett kiszerelések adatbázisát
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) új, könnyen elérhető adatbázist indított, amelyben a 2020. január 1. és 2023. július 1. között mért termékzsugorodásokat mutatja be. A zsugorinflációként ismert jelenség arra utal, hogy a termékek tömege vagy térfogata csökken anélkül, hogy az ár változna.
A vásárlók gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy ugyanazért az összegért kevesebb mennyiséget kapnak. Az adatbázis mellett az élelmiszer-kereskedő cégeknek is kötelezővé vált márciustól jól látható tájékoztatót elhelyezniük, ha egy termék kiszerelése csökken, különösen, ha éves árbevételük meghaladja az 1 milliárd forintot.
A Nébih adatbázisában számos termékcsoport képviselteti magát, például a csomagolt lazac, jégkrém, fogkrém, felvágott és akár vécépapír is. Utóbbi esetében különösen rafinált a megközelítés, mivel nem a tekercsek mérete, hanem az egy tekercsen található lapok számának változását említik, ami kevésbé feltűnő a vásárlóknak.
A termékjelzések kötelezővé tétele kapcsán Heiszler Gabriella, a magyar Spar ügyvezető igazgatója kifejezte kritikáját egy interjúban. Szerinte nem lesznek képesek teljes mértékben betartani az előírást, mivel hiába kérnek nyilatkozatokat a beszállítóktól a termék méreteivel kapcsolatban, valamilyen formában mindig átcsúsznak különféle apró változások.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 3 millió forintos bírságot szabott ki a Nébih strandbüfékre és streed food árusokra
A strandbüfék és a street food árusító helyek nyári szezonális…
Tovább olvasom >Nébih: kevés hiba a nyári táborokban
Az ellenőrzések számához képest kevés hibát tártak fel a Nemzeti…
Tovább olvasom >A Nébih a nyár folyamán is fejleszti az eGN-t
Folyamatos az elektronikus Gazdálkodási Naplót érintő fejlesztői munka a nyár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >