Bár egyre drágább, a kis cégek többsége szerint megéri Facebookozni
Bár egyre kevesebb az ingyenesen használható hirdetési lehetőség a Facebook oldalain, a cégek többsége szerint megéri Facebookozni – derült ki az RG Stúdió Kft. legfrissebb kutatásából.
A kutatást 2015 májusában 209 Facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végezték.
A kis- és középvállalkozások (kkv) Facebook-használatával kapcsolatos felmérés rámutatott arra, hogy a Facebookozó cégek mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta 50 000 forint alatt, 14,1 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán reklámra ezen a csatornán.
Egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon.
A válaszadók 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és eseményeket használó kkv-k száma is, rendre 13 százalékkal és 10 százalékkal.
A kkv-k többsége, 52,3 százaléka azt kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.
A felmérésben részt vevő legtöbb kis és középvállalkozásnak (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel történő kapcsolattartás (29,2 százalék). Az eredmények szerint a YouTube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt ugyan, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nespresso kutatás: rendkívül népszerűek az ízesített kávék Magyarországon
A különböző aromákkal gazdagított kávékat legtöbbször tejjel fogyasztják a kávérajongók,…
Tovább olvasom >Fontos az alfa-generációs gyerekek szülei számára az élelmiszerek egészségessége
Az alfa-generációs (9 éves és fiatalabb) gyerekeket nevelő szülők többsége…
Tovább olvasom >Kutatás: környezettudatosabbak az idősek a drogériai termékek vásárlásakor
Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágább lesz a bárányhús a húsvéti időszakban
A szűkös kínálat miatt kisebb mértékben emelkedhet a bárány felvásárlási…
Tovább olvasom >Az Európai Parlament jóváhagyta az átdolgozott uniós élelmiszer termékbiztonsági szabályokat
Az Európai Parlament jóváhagyta a nem élelmiszer jellegű fogyasztási cikkek…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 7,4 százalékkal volt kisebb januárban
Az idén januárban a kivitel volumene 9,0, a behozatalé 11…
Tovább olvasom >