Balaton Fagyija verseny
Idén tizenkettedik alkalommal került sor a Balaton Fagyija versenyre, amely mára nem csupán regionális érdekesség, hanem országos szinten is jegyzett szakmai esemény lett. A megmérettetésre 31 fagylaltot neveztek a Balaton környéki cukrászdák és fagyizók, ami jól mutatja a rendezvény egyre erősödő közösségformáló szerepét.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A verseny különleges helyszínen, az új balatoni komp fedélzetén zajlott, Szántód és Tihany között.
A zsűri rangos szakemberekből állt: a Fagylalt Világkupa bronzérmes magyar csapatának tagjai – dr. Regőczy-Somogyi Renáta, Gácsi Zoltán, Füredi Krisztián és Fodor Sándor –, valamint Erdélyi Balázs, az ipartestület szakmai elnöke és Fekete Tamás.

Középen a győztes fagylaltot készítő trió: Penovác Anna, Tremmer Roland és Hakkel Zsófi – Füge Fagyiudvar és Kávézó, Veszprém
A verseny színvonala látványosan emelkedett az elmúlt évekhez képest; Erdélyi Balázs kiemelte, hogy ma már minden nevezett termék megfelel egy versenyen elvárható szintnek.
Az értékelésnél előnyt élveztek a természetes, helyi alapanyagokból készült fagylaltok. Ez a törekvés az idei megmérettetésen különösen hangsúlyosan jelent meg, hiszen számos nevezett fagylalt sajtot tartalmazott – ezzel is erősítve a helyi termelők és manufaktúrák szerepét. Az idei győztes is ezt az irányt képviselte: a veszprémi Füge Fagyiudvar és Kávézó „Mekkóstollak” névre keresztelt kecskesajtos fagylaltja aratott diadalt, amelyhez egy szentantalfai manufaktúra termékét használták. A fagylaltot Penovác Anna, Tremmer Roland és Hakkel Zsófi készítették.
A Balaton Fagyija verseny idei kiadása így nemcsak a szakmai kiválóságot és a kreativitást díjazta, hanem hangsúlyosan mutatta meg azt is, milyen fontos szerepet játszik a cukrászatban a helyi értékek megőrzése és újragondolása.
Kapcsolódó cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >