Bajban a Temu: aprópénzért kelt el a Wish
A kínai Qoo10 cég mindössze 173 millió dollárért vásárolta fel a néhány éve még 14 milliárd dollárra taksált Wish e-kereskedelmi platformot. A tranzakció rámutat a kínai e-kereskedelmi szektorban zajló heves versenyre, ahol a nagyobb vállalatok agresszív hirdetési stratégiákkal próbálnak új vásárlókat szerezni, a dicsőség azonban múlandó.
A San Franciscó-i székhelyű Wish, amely 2010-ben alakult, a kínai gyártók olcsó termékeire fókuszált. A cég üzletpolitikája azt célozta meg, hogy az akciós árakért cserébe a vásárlók hajlandóak elfogadni a hosszabb szállítási időt. A vállalat jelentős összegeket költött a digitális platformokon megjelenő reklámokra és szponzorációs üzletekre, például a Los Angeles Lakers futballcsapatával.
Azonban a Wish nagy veszteségeket könyvelhetett el, és a vállalat vezérigazgatójának lemondása után tavaly novemberben bejelentették, hogy vizsgálják a „stratégiai alternatívákat”. A mostani felvásárlás azt mutatja, hogy a verseny közepette nehéz fenntartani a növekedést a kínai e-kereskedelmi piacon.
A Qoo10 a Wish felvásárlásával erősödve készül szembe szállni a másik két nagy szereplővel, a Temuval és a Sheinnel. Mindkét cég jelentős reklámköltségeket vállal, és ennek ellenére is veszteségeket könyvel el az alacsony árú termékek értékesítése miatt.
A Wish új tulajdonosa bekapcsolódhat a versenybe a vásárlók kegyeiért, miközben a Temu esetében már látható egy csökkenő tendencia az amerikai fogyasztók vásárlási szokásaiban, amit az elemzők már az ünnepi időszakban is észleltek.
Kapcsolódó cikkeink
A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől
A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől…
Tovább olvasom >Aznapi szállítást vállal az eMAG Budapesten és Pest vármegyében
Az eMAG jelentős logisztikai fejlesztéseket hajtott végre, amelyek révén Budapesten…
Tovább olvasom >Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >