Bajban a francia sajtgyártás
Drasztikusan visszaesett a sajtfogyasztás az egészségügyi járvány kezdete óta, a termelők úgy érzik, cserben hagyta őket a francia kormány. Sokakat csőd fenyeget – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség nyomán az origo.
FORRÁS: PHANIE/GARO/PHANIE/GARO, origo
Minden második francia sajtüzem bezárt a koronavírus-járvány miatt.
A védett származási helyen előállított termék, azaz AOP minősítésű sajtok fogyasztása március közepe óta kétharmadával esett vissza, ezért néhány neves gasztronómiai szereplő összefogott, hogy felhívják a figyelmet az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott sajtokat fenyegető veszélyre.
A híres Bleu d’Auvergne sajt előállítása szinte teljesen leállt, és 60 százalékkal csökkent olyan legendás sajtok fogyasztása, mint a Saint Nectaire, a Rocamadour, és a normandiai brie és camembert.
Michel Lacoste, a CNAOL (a CNAOL egyesíti a francia tejipari összes védelmi és irányítási szervezetét) elnökének elmondása alapján ez csaknem 160 millió eurós veszteséget jelent a franciaországi sajttermelők számára.
A piacok és az éttermek bezárása nagyban hozzájárul ehhez a csökkenéshez, hiába van készleten sok sajt, a termelők egyszerűen nem tudják eladni.
Szerintük az sok vállalkozásnak végzetes lehet.
Mivel a sajttermelők folytatták a gyártást a karantén kezdete óta, túltermelés alakult ki, felhalmozódott kétezer tonna kiváló minőségű AOP sajt, amiből azóta 140 tonnát már megsemmisítettek.
A sajttermelők arra panaszkodnak, hogy az állam cserben hagyta őket, semmiféle támogatást nem kaptak, ezért több száz francia sajttermelő csődbe mehet. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Értékesítési csapatának leépítését fontolgatja a Nestlé Franciaországban
Közel 150 munkahely megszüntetését tervezi a Nestlé Franciaországban, jelentette a…
Tovább olvasom >Növekszik a Carrefour árbevétele
A fogyasztói magatartás kedvező alakulásának köszönhetően növekszik a Carrefour árbevétele.…
Tovább olvasom >Elkezdte a Carrefour a Cora üzletek átmárkázását
Megkezdte a Carrefour a júliusban felvásárolt Cora szupermarketek átmárkázását. A folyamat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >