Bajban a francia sajtgyártás
Drasztikusan visszaesett a sajtfogyasztás az egészségügyi járvány kezdete óta, a termelők úgy érzik, cserben hagyta őket a francia kormány. Sokakat csőd fenyeget – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség nyomán az origo.
FORRÁS: PHANIE/GARO/PHANIE/GARO, origo
Minden második francia sajtüzem bezárt a koronavírus-járvány miatt.
A védett származási helyen előállított termék, azaz AOP minősítésű sajtok fogyasztása március közepe óta kétharmadával esett vissza, ezért néhány neves gasztronómiai szereplő összefogott, hogy felhívják a figyelmet az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott sajtokat fenyegető veszélyre.
A híres Bleu d’Auvergne sajt előállítása szinte teljesen leállt, és 60 százalékkal csökkent olyan legendás sajtok fogyasztása, mint a Saint Nectaire, a Rocamadour, és a normandiai brie és camembert.
Michel Lacoste, a CNAOL (a CNAOL egyesíti a francia tejipari összes védelmi és irányítási szervezetét) elnökének elmondása alapján ez csaknem 160 millió eurós veszteséget jelent a franciaországi sajttermelők számára.
A piacok és az éttermek bezárása nagyban hozzájárul ehhez a csökkenéshez, hiába van készleten sok sajt, a termelők egyszerűen nem tudják eladni.
Szerintük az sok vállalkozásnak végzetes lehet.
Mivel a sajttermelők folytatták a gyártást a karantén kezdete óta, túltermelés alakult ki, felhalmozódott kétezer tonna kiváló minőségű AOP sajt, amiből azóta 140 tonnát már megsemmisítettek.
A sajttermelők arra panaszkodnak, hogy az állam cserben hagyta őket, semmiféle támogatást nem kaptak, ezért több száz francia sajttermelő csődbe mehet. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Autonóm üzleteket tesztel az Auchan Franciaországban
Az Auchan Észak-Franciaországban autonóm boltok működését teszteli vasárnap délutánonként annak…
Tovább olvasom >Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >