Bajban a francia sajtgyártás
Drasztikusan visszaesett a sajtfogyasztás az egészségügyi járvány kezdete óta, a termelők úgy érzik, cserben hagyta őket a francia kormány. Sokakat csőd fenyeget – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség nyomán az origo.
FORRÁS: PHANIE/GARO/PHANIE/GARO, origo
Minden második francia sajtüzem bezárt a koronavírus-járvány miatt.
A védett származási helyen előállított termék, azaz AOP minősítésű sajtok fogyasztása március közepe óta kétharmadával esett vissza, ezért néhány neves gasztronómiai szereplő összefogott, hogy felhívják a figyelmet az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott sajtokat fenyegető veszélyre.
A híres Bleu d’Auvergne sajt előállítása szinte teljesen leállt, és 60 százalékkal csökkent olyan legendás sajtok fogyasztása, mint a Saint Nectaire, a Rocamadour, és a normandiai brie és camembert.
Michel Lacoste, a CNAOL (a CNAOL egyesíti a francia tejipari összes védelmi és irányítási szervezetét) elnökének elmondása alapján ez csaknem 160 millió eurós veszteséget jelent a franciaországi sajttermelők számára.
A piacok és az éttermek bezárása nagyban hozzájárul ehhez a csökkenéshez, hiába van készleten sok sajt, a termelők egyszerűen nem tudják eladni.
Szerintük az sok vállalkozásnak végzetes lehet.
Mivel a sajttermelők folytatták a gyártást a karantén kezdete óta, túltermelés alakult ki, felhalmozódott kétezer tonna kiváló minőségű AOP sajt, amiből azóta 140 tonnát már megsemmisítettek.
A sajttermelők arra panaszkodnak, hogy az állam cserben hagyta őket, semmiféle támogatást nem kaptak, ezért több száz francia sajttermelő csődbe mehet. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Nőtt a Magyarországon működő francia élelmiszeriparhoz kötődő vállalatok száma is
Magyarországon 544 francia tulajdonú vállalat működik, csaknem 11 százalékkal több,…
Tovább olvasom >Úttörő innováció a sajtkészítésben: a NewMoo növényi alapú kazeint fejleszt
A NewMoo Ltd., egy izraeli élelmiszer-technológiai start-up vállalkozás, újraértelmezi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >