Az online árfigyelő rendszernek is köszönhető az élelmiszer-infláció mérséklése
A célzott kormányzati intézkedések és a jegybank lépései mellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) aktív beavatkozásainak, így az online árfigyelő rendszernek is köszönhető az élelmiszer-infláció mérséklése – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteki adatai alapján a 2022. decemberi 44,8 százalékos csúcshoz képest alig 14 hónap alatt kevesebb mint a huszadára zuhant az élelmiszerárak emelkedése – mutattak rá.
Hangsúlyozták, hogy az online árfigyelő az idén is folyamatosan elérhető, a GVH által működtetett rendszer továbbra is biztosítja az árak összehasonlíthatóságát és hozzájárul azok kordában tartásához.
Az árfigyelőben a 2023. július 1-jei indulása óta megfigyelt 62 termékkategória döntő többségében csökkentek az átlagárak, egyes termékeknél 20-30-40 százalékkal – hívta fel a figyelmet a GVH.
Emlékeztettek, hogy az árfigyelő 2024. január 13-tól újabb 16 termékkategóriával bővült, és bekerültek a rendszerbe a laktóz-, tejfehérje- és gluténmentes termékek. Így már 78 termékkategóriában – ami napi szinten csaknem 2000 különböző élelmiszerterméket jelent – hasonlíthatják össze a boltokra szűkített árakat a vásárlók.
Hozzátették, hogy a GVH és a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) együttműködésével létrehozott, az IdomSoft Zrt. által fejlesztett online árfigyelőt a marketing szakma is elismeri: az oldal Minőségi-díjat kapott a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett „Az Év Honlapja” pályázaton.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: „A bürokrácia és a túlszabályozás megöli az európai versenyképességet”
„Az adminisztratív akadályok minimalizálása és az egyenlő versenyfeltételek megteremtése kulcsfontosságú…
Tovább olvasom >27 százalékkal csökkent a kajszi termelői ára
A KSH adatai szerint Magyarországon a kajszi termése 11–25,4 ezer…
Tovább olvasom >Több kérdést is felvet az Aldi ellen indított GVH-vizsgálat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Aldi ellen, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >