Az omnichannel marketing még mindig elsősorban a piacvezető kiskereskedők lehetősége
A vezető kiskereskedők egyre többet fektetnek az omnichannel marketingbe, a többi kiskereskedő és márka messze elmarad ettől a szinttől.
A COVID-19 előtt a fogyasztók növekvő igénye a jobb digitális és omnichannel vásárlási élmények iránt már lábujjhegyen tartotta a kiskereskedőket és a márkákat. Az intelligens szervezetek aktívan fektettek be új technológiákba és emberekbe a jobb omnichannel vásárlási élmények támogatása érdekében.
A világjárvány felpörgette ezeket az erőfeszítéseket, és arra kényszerítette a kiskereskedőket és a márkákat, hogy megduplázzák a fogyasztói igények kielégítéséhez szükséges elengedhetetlen lehetőségeket. Az olyan képességek megvalósítása, mint a BOPIS (buy-online-pick-up-in-store), a curbside pickup (online rendelés helyi üzletben való átvétele) és az optimalizált készletkezelés jelentősen megnövekedett az elmúlt években, de a teljes ügyfélélményt alkotó legjobb gyakorlatok általános átvétele halványan fejlődött az index 2015-ös bevezetése óta.
Egyesek számára a digitális és többcsatornás képességekbe történő kiemelt befektetések kifizetődőnek bizonyultak. 2021-ben az Index legmagasabb pontszámot elért kiskereskedője a legjobb gyakorlatok 72%-át (Bloomingdale) alkalmazta. 2022-ben a legmagasabb pontszámot elért kiskereskedő a legjobb gyakorlatok 85%-át bevezette (Bed Bath and Beyond). Ezenkívül 12 kiskereskedő és márka érte el a 2021-es legmagasabb, 72%-os pontszámot. Jó hír viszont egyeseknek, hogy az Indexen szereplő cégek többsége továbbra is az átlag alá esik. Összességében az iparágnak jobbat kell tennie, és lehet is jobb.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti a Target Starbucks curbside pickup szolgáltatását
Tovább bővíti együttműködését a Target a Starbucks nemzetközi kávézólánccal, minek…
Tovább olvasom >Magazin: Üzenet a palackról
Szeptember 5-én a POPAI, nemzetközi eladáshelyi marketing egyesület a HP…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >