Az omnichannel marketing még mindig elsősorban a piacvezető kiskereskedők lehetősége

Szerző: Gáspár Kinga Dátum: 2022. 07. 12. 09:11

A vezető kiskereskedők egyre többet fektetnek az omnichannel marketingbe, a többi kiskereskedő és márka messze elmarad ettől a szinttől.

A fogyasztók elérése az összes lehetséges platformon egyelőre csak a nagyok kiváltsága

A COVID-19 előtt a fogyasztók növekvő igénye a jobb digitális és omnichannel vásárlási élmények iránt már lábujjhegyen tartotta a kiskereskedőket és a márkákat. Az intelligens szervezetek aktívan fektettek be új technológiákba és emberekbe a jobb omnichannel vásárlási élmények támogatása érdekében.

A világjárvány felpörgette ezeket az erőfeszítéseket, és arra kényszerítette a kiskereskedőket és a márkákat, hogy megduplázzák a fogyasztói igények kielégítéséhez szükséges elengedhetetlen lehetőségeket. Az olyan képességek megvalósítása, mint a BOPIS (buy-online-pick-up-in-store), a curbside pickup (online rendelés helyi üzletben való átvétele) és az optimalizált készletkezelés jelentősen megnövekedett az elmúlt években, de a teljes ügyfélélményt alkotó legjobb gyakorlatok általános átvétele halványan fejlődött az index 2015-ös bevezetése óta.

A digitális vásárlói élménybe való befektetés kifizetősőnek ígérkezik

Egyesek számára a digitális és többcsatornás képességekbe történő kiemelt befektetések kifizetődőnek bizonyultak. 2021-ben az Index legmagasabb pontszámot elért kiskereskedője a legjobb gyakorlatok 72%-át (Bloomingdale) alkalmazta. 2022-ben a legmagasabb pontszámot elért kiskereskedő a legjobb gyakorlatok 85%-át bevezette (Bed Bath and Beyond). Ezenkívül 12 kiskereskedő és márka érte el a 2021-es legmagasabb, 72%-os pontszámot. Jó hír viszont egyeseknek, hogy az Indexen szereplő cégek többsége továbbra is az átlag alá esik. Összességében az iparágnak jobbat kell tennie, és lehet is jobb.

Az egyes csatornák hatékonysága marketing szempontból

OSF Digital

Kapcsolódó cikkeink