Az ezredfordulósok egyre inkább digitális vásárlási szokásokat követnek

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 23. 10:40

Egy új felmérésből kiderül, hogy a 25-40 év közötti ezredfordulós fogyasztók szeretik az e-kereskedelmet, az ajánlatokat, a közösségi médiát – egyre inkább digitális vásárlási szokásokat követnek.

A felmérés több kulcsfontosságú területen is érdekes eredményeket tárt fel az ezredfordulós vásárlási szokásokkal kapcsolatban

A CouponFollow valós idejű kuponkód-kereső és könyvtár által készített Millennial Shopping Habits Trend Report szerint a megkérdezett millenniumiak közül ötből négyen (80%) ma már online intézik vásárlásaik nagy részét, szemben a 2019-es 60%-kal. Több mint a fele (56%) leginkább mobilkészülékeken vásárol, szemben az ugyanebben az időszakban mért 36%-kal.

A pénzmegtakarítás és az ajánlatok megtalálása a legfontosabb tényező az ezredfordulósok online vásárlásai során (63%), akárcsak 2019-ben, de a zökkenőmentes pénztárfolyamat (42%) és a termékajánlások (22%) 2022-ben lényegesen fontosabbak, mint három évvel korábban.

A felmérés több kulcsfontosságú területen is érdekes eredményeket tárt fel az ezredfordulós vásárlási szokásokkal kapcsolatban:

Tízből csaknem nyolc válaszadó (78%) már követi a márkákat a közösségi médiában (2017-ben 57% volt ez az arány). Több mint fele (54%) vallja, hogy vásárlási szokásait leginkább a Facebook (28%) és az Instagram (27%) befolyásolja. A TikTok a fő közösségi médiaplatform, amely az összes millenniumi korosztály 12%-ának és a fiatalabb, 25-29 éves millenniumi korosztály 16%-ának vásárlási szokásait alakítja.

Ahogy nő a kriptovaluta ismertsége (a válaszadók 96%-a ismeri ezt a virtuális valutaformátumot, szemben a 2019-es 90%-kal), úgy nő a hajlandóság is arra, hogy online vásárláskor elköltsék. Minden harmadik válaszadó (30%) legalább egyszer vásárolt kriptopénzzel az elmúlt évben, ami 8%-os növekedést jelent 2019 óta.

A válaszadók csaknem háromnegyede (73%) változtatta meg vásárlási szokásait a COVID-19 járvány miatt. Több mint a fele (56%) a fizikai boltok helyett az online vásárlást helyezte át, különösen az ezredfordulós generáció idősebb tagjai (35-40 évesek) körében.

“A legutóbbi, 2019-es jelentésünk óta az olyan események, mint a COVID-19 világjárvány és a közösségi médiaplatformok fokozott használata nagyban befolyásolták, hogy az ezredfordulósok hogyan viszonyulnak a költéshez és a megtakarításhoz. Az új fizetési módok népszerűsége szintén megváltoztatta a költési szokásaikat” – mondta Marc Mexxaca, a CouponFollow elnöke. “Mivel az olyan tényezők, mint a közösségi média és más technológiai fejlesztések továbbra is hatással vannak ennek a technológiailag képzett generációnak az életére, a márkáknak nagy figyelmet kell fordítaniuk ezekre a trendekre, és ennek megfelelően kell átalakítaniuk e-kereskedelmi stratégiáikat a hatékony innováció érdekében.”

A Morning Consult több mint 2200 amerikai felnőtt körében végzett friss felmérése szerint az ezredfordulósok érdeklődést mutatnak a mobiltárcás fizetés iránt is. Míg a Morning Consult felmérésében részt vevők 42%-a használt már mobiltárcás fizetést, az általános számadatok nagy eltérést mutatnak a különböző generációkhoz tartozó fogyasztók mobiltárca-használatában.

A baby boomereknek például csak 21%-a, az X generációsoknak pedig 36%-a használt már mobiltárcát. Ezek az arányok sokkal magasabbak az ezredfordulósok körében (53%), és még magasabbak a Z generációsok körében (62%).

A Coupon Follow szerint az ezredfordulósok a legnépesebb generáció az Egyesült Államokban, 73,2 millió emberrel és 2022-ben 2,5 billió dolláros éves vásárlóerővel. A CouponFollow 1257 millenniumi korú (25-40 éves) fogyasztót kérdezett meg mind az 50 államból, széles gazdasági körből, vásárlási szokásaikról.

Dan Berthiaume / chainstorage.com

Kapcsolódó cikkeink