Az Európai Parlament új szabályokat fogadott el egyes élelmiszereknél a fogyasztók tájékoztatására
Az Európai Parlament (EP) elfogadta a „reggeli irányelvek” módosítását – közölte az EP.
Az EP Magyarországi Kapcsolattartó Irodájának közleménye szerint az irányelvek felülvizsgálatának célja az volt, hogy a fogyasztók tájékozottabb és egészségesebb döntéseket hozhassanak olyan termékekről, mint a méz, a gyümölcslé, a lekvár és a dzsem.
A Tanáccsal kötött előzetes politikai megállapodás szerint jóváhagyott szabályok előírják, hogy a méz származási országa világosan látható legyen a címkén, ezzel főként a nem uniós országokból származó hamisított méz behozatala ellen szándékoztak fellépni. A szabályozás rendelkezik arról is, hogy kialakítsák az uniós méz nyomon követhetőségének rendszerét.
Az új szabályok rendelkeznek a gyümölcslevek cukortartalmának egyértelműbb címkézéséről és új előírásokat vezetnek be a lekvárokban és dzsemekben található gyümölcsökre is.
A jogszabályt a tagállami kormányokból álló Tanácsnak is el kell fogadnia. Azt követően a jogszabályt kihirdetik az EU Hivatalos Lapjában, és 20 nappal később hatályba lép. Az uniós országoknak a hatálybalépést követően két évvel kell alkalmazniuk az új szabályokat – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Az A-vitamin csoport elnevezésének és táplálkozási ajánlásának átalakítását javasolják kutatók
Az újonnan felfedezett A5-vitamin miatt az A-vitamin csoport új elnevezését…
Tovább olvasom >Az egészségtudatos táplálkozás elterjedésével hazánkban is nő a spenót népszerűsége
A spenót kiemelkedő fehérje- és ásványianyag-tartalma miatt az egyik legmagasabb…
Tovább olvasom >A német kormány szerint a feldolgozott élelmiszerek még mindig túl sok cukrot, sót és zsírt tartalmaznak
Az édesített tejtermékek és péksütemények zsír- és cukortartalma vajmi keveset…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az előzetesen közölttel összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >