Az európai paprikaszezon átmeneti időszaka: árak és kínálati változások
Az európai paprikaszezon most átmeneti időszakát éli, ahol a kínálati súlypont a holland termelőkről Spanyolországra helyeződik át. Ennek eredményeként mindkét termelő áruja jelen van a piacokon. A Budapest Nagybani Piacon azonban még nem jelent meg hazai kaliforniai paprika.
A 2024-es év március végén indult az európai paprikaszezon átmeneti időszakával, amikor a spanyol termékek helyett a holland paprikák kerülnek a fókuszba. Az import tételek ára ebben az időszakban jelentős csökkenést mutatott.
Március közepén a ZON árverési csarnokban például a piros kaliforniai paprika ára 1,75 euró/kg (690 Ft/kg) mélységekbe süllyedt, azonban a hónap végére már 2,4 euró/kg (945 Ft/kg) környékére emelkedett az átlagár. Ezzel szemben az idei szezon holland paprikái 2,6 euró/kg (1020 Ft/kg) körüli áron indultak, majd csökkentek március közepére, hogy a mostani szintre emelkedjenek – írja az Agrárszektor.
Tavaly ennél magasabb árszintekről indult a holland paprika ára (4 euró/kg vagyis 1570 Ft/kg), majd jelentős árcsökkenés után április elején újra emelkedett.
Az európai paprikaszezon átmeneti időszakában tehát jelentős árváltozások és kínálati változások figyelhetők meg. A spanyol és holland paprikák árai közötti különbségek és az import tételek árának csökkenése az árak alakulásában és a vásárlók számára elérhető termékek széles skálájában mutatkozik meg. A piac folyamatosan alakul, és a termelők és fogyasztók számára is folyamatosan változó lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: minden hegyes-erős paprika vetőmag megfelelt a követelményeknek
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei hegyes-erős paprikák vetőmagjait vizsgálták…
Tovább olvasom >Nagyot drágult a paradicsom
A KSH friss adatai alapján kiderült, hogy a paradicsom és…
Tovább olvasom >A paprika termelői ára 18–21 százalékkal növekedett
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,35 ezer hektárról 84,07 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >