Az európai paprikaszezon átmeneti időszaka: árak és kínálati változások
Az európai paprikaszezon most átmeneti időszakát éli, ahol a kínálati súlypont a holland termelőkről Spanyolországra helyeződik át. Ennek eredményeként mindkét termelő áruja jelen van a piacokon. A Budapest Nagybani Piacon azonban még nem jelent meg hazai kaliforniai paprika.
A 2024-es év március végén indult az európai paprikaszezon átmeneti időszakával, amikor a spanyol termékek helyett a holland paprikák kerülnek a fókuszba. Az import tételek ára ebben az időszakban jelentős csökkenést mutatott.
Március közepén a ZON árverési csarnokban például a piros kaliforniai paprika ára 1,75 euró/kg (690 Ft/kg) mélységekbe süllyedt, azonban a hónap végére már 2,4 euró/kg (945 Ft/kg) környékére emelkedett az átlagár. Ezzel szemben az idei szezon holland paprikái 2,6 euró/kg (1020 Ft/kg) körüli áron indultak, majd csökkentek március közepére, hogy a mostani szintre emelkedjenek – írja az Agrárszektor.
Tavaly ennél magasabb árszintekről indult a holland paprika ára (4 euró/kg vagyis 1570 Ft/kg), majd jelentős árcsökkenés után április elején újra emelkedett.
Az európai paprikaszezon átmeneti időszakában tehát jelentős árváltozások és kínálati változások figyelhetők meg. A spanyol és holland paprikák árai közötti különbségek és az import tételek árának csökkenése az árak alakulásában és a vásárlók számára elérhető termékek széles skálájában mutatkozik meg. A piac folyamatosan alakul, és a termelők és fogyasztók számára is folyamatosan változó lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkeink
DélKerTÉSZ: házhoz jönnek a magyar zöldségek
Magyarország legnagyobb termelő és értékesítő szövetkezete új fejezetet nyit a…
Tovább olvasom >Árnyomás és túlkínálat a kaliforniai paprika globális piacán
A kaliforniai paprika világszinten nehéz piaci környezetbe került: túlkínálat, eltérő…
Tovább olvasom >Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >