Az európai paprikaszezon átmeneti időszaka: árak és kínálati változások
Az európai paprikaszezon most átmeneti időszakát éli, ahol a kínálati súlypont a holland termelőkről Spanyolországra helyeződik át. Ennek eredményeként mindkét termelő áruja jelen van a piacokon. A Budapest Nagybani Piacon azonban még nem jelent meg hazai kaliforniai paprika.
A 2024-es év március végén indult az európai paprikaszezon átmeneti időszakával, amikor a spanyol termékek helyett a holland paprikák kerülnek a fókuszba. Az import tételek ára ebben az időszakban jelentős csökkenést mutatott.
Március közepén a ZON árverési csarnokban például a piros kaliforniai paprika ára 1,75 euró/kg (690 Ft/kg) mélységekbe süllyedt, azonban a hónap végére már 2,4 euró/kg (945 Ft/kg) környékére emelkedett az átlagár. Ezzel szemben az idei szezon holland paprikái 2,6 euró/kg (1020 Ft/kg) körüli áron indultak, majd csökkentek március közepére, hogy a mostani szintre emelkedjenek – írja az Agrárszektor.
Tavaly ennél magasabb árszintekről indult a holland paprika ára (4 euró/kg vagyis 1570 Ft/kg), majd jelentős árcsökkenés után április elején újra emelkedett.
Az európai paprikaszezon átmeneti időszakában tehát jelentős árváltozások és kínálati változások figyelhetők meg. A spanyol és holland paprikák árai közötti különbségek és az import tételek árának csökkenése az árak alakulásában és a vásárlók számára elérhető termékek széles skálájában mutatkozik meg. A piac folyamatosan alakul, és a termelők és fogyasztók számára is folyamatosan változó lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkeink
A fűszerpaprika válsága: csökkenő termelés és növekvő kihívások
A szegedi fűszerpaprika, amely egykoron a magyar gasztronómia és mezőgazdaság…
Tovább olvasom >Sikeres teszten estek át a hegyes-erős paprika vetőmagok: ígéretes eredmények a Nébih kísérletében
A Szupermenta nyár eleji terméktesztjében vizsgált hegyes-erős paprika vetőmagok továbbra…
Tovább olvasom >Nébih: minden hegyes-erős paprika vetőmag megfelelt a követelményeknek
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei hegyes-erős paprikák vetőmagjait vizsgálták…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >