Az európai kártyabirtokosok szívesebben költik ott a pénzüket, ahol kártyával lehet fizetni
A bankkártyás fizetés lehetővé tétele jelentős hatást gyakorolhat a kis- és középvállalkozások forgalmára, derül ki a Visa Europe legújabb, öt európai országban végzett online felméréséből. A vásárlási preferenciákat vizsgáló felmérésben résztvevők több mint fele egyetértett azzal, hogy szívesebben vásárolnak olyan vállalkozásnál, ahol lehetséges a bankkártyás fizetés.
A kis- és középvállalkozások négyből egy ügyfelet eltántorítanak a vásárlástól pusztán azzal, hogy nem teszik lehetővé a bankkártyás fizetést. Az így elveszített vásárlók 16 százaléka később olyan helyen vásárolt, ahol módjában állt bankkártyával fizetni, míg 15 százalékuk teljesen elállt vásárlási szándékától.
A felmérés rávilágított arra is, hogy a fogyasztók mintegy kétharmada aggódik, hogy a kívánt termékek vagy szolgáltatások vásárlásakor nem rendelkezik elegendő készpénzzel. 71 százalékukat egyenesen nyomasztja, ha nem választhat a kártyás és készpénzes fizetési módok között.
A fizetendő összeg is befolyásolja a fizetési preferenciákat: a 21-100 fontos nagyságrendű költések esetén a kártyabirtokosok többsége a bankkártyás fizetésre voksolt, míg a 100 fontot meghaladó tranzakcióknál ennek aránya már 71 százalékra emelkedett. Ez arra enged következtetni, hogy a fogyasztók láthatóan értékelik a bankkártyás fizetés nyújtotta kényelmet és biztonságosságot, különösen nagyobb összegű vásárlások esetén.
Caroline Drolet, a Visa Europe kereskedelmi megoldásokért felelős vezetője hozzátette:
„A bankkártyás fizetés üzletmenetbe történő integrálása kiugró lehetőséget teremthet a kis- és középvállalkozásoknak üzleti forgalmuk növelésére. Ennek elmulasztása, úgy tűnik, egyre inkább üzletvesztési rizikójával fenyeget, mivel a fogyasztók kisebb és nagyobb összegek esetén is inkább a bankkártyás fizetést preferálják.”
Kapcsolódó cikkeink
K&H: visszatért a magyarok utazási kedve
Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni idén, és…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Népszerű lesz a júliustól induló új támogatott hitelprogram
A júliusban induló Széchényi MAX program nagy segítséget jelent a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új marketingvezető az Intersnack Magyarországnál
Sófalvi Adrien látja el a marketingvezető feladatait a Chio és…
Tovább olvasom >K&H: látványos határátlépés zajlik a magyar boltokban: túl a százezren
Átléptek egy határt a K&H-sok: májusban már 100 ezer felett…
Tovább olvasom >Új vezető a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri üzemeinek élén
Hélène Kovalevsky közel hat éves vezetése után Lidia Wrońska veszi…
Tovább olvasom >