Az EuroCIS 2024 szakvásár: Már a holnapon is túl!

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 10. 24. 11:47

2024. február 27-29. között ad találkozót egymásnak a kiskereskedelmi technológiai ágazat európai színe-java Düsseldorfban.

A kísérő rendezvények sokasága számos impulzussal és újdonsággal szolgál a kiskereskedelmi technológiában

Február végén az EuroCIS-en, a kiskereskedelmi technológia vezető szakvásárán számos vállalat vonultatja fel a „Már a holnapon túl” jelmondathoz hűen azokat a megoldásokat és termékeket, amelyekkel alakíthatja és biztosíthatja a jövőjét a kereskedelem.

A kis- és nagykereskedelem, a vendéglátás, az élelmiszer- szolgáltatók és a rendszergasztronómia, a szabadidő-ipar, valamint a pénzügyi szolgáltatók és a bankok döntésekért felelős vezetői és gyakorlati szakemberei, valamint az informatikai, elektronikus kereskedelmi és fizetési szolgáltatók tájékozódhatnak a legújabb kereskedelmi technológiákról és rögtön be is szerezhetik azokat. Részletesen kidolgozott megoldásokat kínálnak például az értékesítési és beszállítói láncok kezelésére, az értékesítési helyen használt szoftverek és hardverek területén, a személyügynek, a robottechnikában, a biztonsági és lopásvédelmi megoldások területén, a kézpénzkezelésben és az árképzésben.

An der EuroCIS 2022, The Leading Trade Fair for Retail Technology, vom 31. Mai bis 02. Juni in Düsseldorf nehmen 335 Aussteller aus 33 Ländern auf rund 11.000 m² netto teil. Die Angebotspalette der EuroCIS umfasst Technologie speziell für den Handel in all ihren Formen und Funktionen. Die Hot Topics der EuroCIS 2022 lauten: Customer Centricity, Analytics, Payment, Connected Retail, Seamless Store. | EuroCIS 2022, The Leading Trade Fair for Retail Technology, from May, 31 to June, 02 in Düsseldorf. 335 exhibitors from 33 countries on 11.000 m² net are represented. EuroCIS presents retail technology in all its forms and functions. The Hot Topics of EuroCIS 2022 are: Customer Centricity, Analytics, Payment, Connected Retail, Seamless Store.

A kereskedelmi technológia leginkább égető témái a következők:

Vevőközpontú működés

Számos kereskedelmi vállalat keresi a még szorosabb közvetlen kapcsolatot a végfelhasználókkal, hogy megszemélyesített és egyedi digitális szolgáltatásokat kínáljon a vevőinek. Ebben kiemelten fontos szerepe van a vevők okostelefonjának: sokszor kínálnak digitális tanácsadó asszisztens alkalmazásokat, az egyéni vásárlási szokásokon alapuló, testre szabott online akciókat, személyre szóló digitális utalványokat, digitális vevőkártyát és így tovább. Számos kiskereskedelmi vállalatnál alapvetés, hogy a digitális szolgáltatásokat a „vevő szemszögéből” alakítják ki.

Mesterséges intelligencia és gépi tanulás

A következő évek egyik legfontosabb technológiai kihívása számos kereskedelmi vállalatnál a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás alkalmazása. A mesterséges intelligencia mindenek előtt az adatelemzésben tölt be komoly szerepet és segíti a kereskedőket az értékesítési előrejelzésekben, az árukészlet-kezelésben és az árképzésben. A kereskedők a jövőben még nagyobb mértékben alapoznak a mesterséges intelligencián alapuló alkalmazásokra, többek között olyan technológiák alkalmazásával, mint a képfelismerés vagy a különböző érzékelők. A digitális ármegjelölés még szélesebb körű alkalmazásával egyre nagyobb jelentőségre tesz szert az online kereskedelemben jó ideje széles körben alkalmazott dinamikus árképzés.

Fizetési megoldások

A koronavírus-világjárvány gyökeresen megváltoztatta a fogyasztók fizetési szokásait és robbanásszerű fejlődést okozott az érintésmentes fizetési eljárásokban. Az Apple Pay, a Google Wallets és hasonló rendszerek segítségével egyre gyakrabban fizetnek okostelefonnal. A következő években egyre távolabb kerülnek az érintéses fizetési pontok a vevőktől a helyhez kötött kereskedelemben. A polchoz közeli leolvasási megoldásokkal okostelefonos applikációval, míg a mozgó pénztáras megoldásoknál a bolti eladók táblagépén vagy okostelefonján lehet fizetni. Az online és az offline világ fizetési csatornái egyre inkább összefonódnak, így az online fizetési eljárásokat a helyhez kötött kereskedelemben is lehet használni.

Összekapcsolt kiskereskedelem

Robbanásszerűen terjed az online és az offline kereskedelem gyakorta omnichannel kifejezéssel illetett összeolvadása. Számos fogyasztó megszokásból rendel online boltból elhozott árut és egyre szélesebb körben kínálnak online árufoglalási lehetőségeket is. Számos kiskereskedő össze is vonta az online és offline hűségprogramját, teljes körű rálátást biztosítva ezzel a vevőknek az eddigi vásárlásaikra. A jövőben minden eddiginél fontosabb lesz minden kereskedő számára, hogy zökkenőmentesen összekapcsolja a digitális és a helyhez kötött értékesítési csatornáit.

Zökkenőmentes kapcsolódás a boltokhoz

Az AmazonGo bevezetése óta számtalanféle automatizált boltkoncepciót fejlesztettek ki a bolti vásárlás minél teljesebb körű digitalizálására. Mindenek előtt az élelmiszerek és a kényelmi termékek kereskedői folytatják a következő években is beruházásaikat az ilyen „pénztármentes” megoldások fejlesztésére. Különböző megoldásokat fejlesztenek a helyben szkenneléstől az érintéses fizetésen át az érzékelők és a képfelismerés alkalmazásáig. A zökkenőmentes értékesítési stratégia megvalósításához gyakran jelentős beruházást igényel a technológiai infrastruktúra fejlesztése. Ebben kiemelt szerep jut a felhő alapú alkalmazásoknak, mert innovatív megoldások rugalmas és gyorsan felskálázható bevezetését teszik lehetővé.

Intelligens energia-gazdálkodás

A kiskereskedelemben mindenekelőtt az emelkedő energiaárak tükrében egyre fontosabb az intelligens energia-menedzsment. A világítás, a hűtés, a szellőztetés, a fűtés vagy az épület-irányítás jelentős energia-felhasználást okoz a kiskereskedelemben, amit igyekeznek a lehető legkisebbre csökkenteni. Ehhez azonban kidolgozott stratégiára és az energia-fogyasztás mérésére alkalmas eszköztárra van szükség, mert csak ennek alapján lehet megfelelő intézkedéseket hozni az energia-fogyasztás és ezzel az üzemeltetési költségek csökkentésére.

Az EuroCIS 2024 szakvásár igen nagy visszhangra talált a kiállítók körében, ezért a kiállítók száma és a lefoglalt kiállítási terület mérete már a megnyitás előtt hat hónappal is egyaránt jócskán túlszárnyalja a megelőző rendezvényét.

Az EuroCIS keretében az érdeklődők egy külön kiállítási standon tájékozódhatnak a személyzet nélküli és az önműködő rendszerekkel; ilyen például a robottechnikával és a drónokkal foglalkozó új XPONENTIAL Europe szakvásár, amelyet 2025-től az EuroCIS-szel párhuzamosan tartanak önálló rendezvényként Németországban.

Kísérő rendezvények

A technológiára, az értékesítési csatornák összekapcsolására és az ígéretes induló vállalkozásokra szakosodott színpadokon a kimagasló szaktekintélyek közül válogatott előadók, valamint izgalmas gyakorlati példák ötletek sokaságával szolgálnak a látogatók saját tevékenységének fejlesztéséhez. Az immáron negyedik alkalommal rendezett és közkedvelt Start-Up Hub ismét lehetőséget nyújt az üzleti kapcsolatok építésére az ígéretes új piaci szereplőkkel. Az EHI két rangos díjának – a reta retail technology awards europe és a tudományos díj – átadója a kiemelten lenyűgöző elképzeléseket méltatja. Az innovatív megoldásokat kínáló standok vezetett bejárása keretében a látogatók szintén a kiemelkedően ígéretes újdonságokat ismerhetik meg.

A szakvásár a vásárnapokon 10:00-18:00 óra között fogadja a látogatókat. Honlapja: www.eurocis.com 

A kiállítók a http://www.eurocis.com/1330 oldalon jelentkezhetnek online.

Kapcsolódó cikkeink