Az eldobható is lehet fenntartható
A svéd-német hátterű Essity törekszik a felelős és fenntartható működésre, figyelembe véve a fogyasztók és a partnerek elvárásait is. A társadalmi felelősségvállalást a családi munkamegosztás egyenlőbbé tételével, a környezetvédelmet az alternatív nedvszívó anyagok és a környezetbarát műanyagok használatával, a csomagolás és az in-store kommunikáció átgondolásával valósítják meg.
A POPAI Magyarország május 6-i ülésén Nagy Réka, az Essity customer marketing managere mutatta be a vállalat nemzetközi, régiós és hazai fenntarthatósági törekvéseit. Az előző találkozón a Mondelez, a következőn pedig az Unilever foglalkozik a fenntarthatósággal.
Érzékeny témák
A találkozó kezdetén a gyülekező résztvevők a következő hetek nyitási menetrendjéről beszélgettek, fontolgatták a következő találkozók személyes vagy online rendezésének valószínűségét. Kiderült, hogy nagyon változatos intézkedések vannak érvényben, általában a multinacionális cégeknél az óvatosabb és szigorúbb előírások jellemzőek.
A köszöntőben Kátai Ildikó, a POPAI főtitkára elmondta, hogy a Shop! Global Awards Student kategóriájában fenntarthatósági vonatkozású magyar győzelem született és videón be is mutatta a győztes pályamunkát. A magyar diákverseny témaadó szponzora ugyanis idén is a Zewa volt, a házigazda Essity márkája.
Nagy Réka bevezetőjében bemutatta az Essity márkáit, a Libero, Libresse, Zewa, Tena és Tork brandeket és piacrészeiket, majd elmondta, miért különösen fontos és érzékeny téma az egyszer használatos, eldobható cikkek esetén a fenntarthatóság. Az Essity közel 30 éve foglalkozik ezzel a kérdéssel, hiszen a svéd anyavállalat hatalmas erdőkkel gazdálkodik, amik a vállalat higiéniai termékeinek alapanyagát biztosítják. Bár a két cég 2017-ben különvált, a szemlélet és a felelősségtudat megmaradt.
Több kutatásra hivatkozva az előadó kiemelte, hogy a fogyasztók jelentős része elvárja a nagy vállalatoktól, hogy tegyenek a környezetükért. Szinte ugyanennyien elvárják, hogy a nagy vállalatok a fenntarthatóság szociális és környezetvédelmi oldalán is aktívak legyenek.
Körkörös szemlélet
Az Essity fenntarthatósági fundamentuma az életciklus menedzsment. A felelős alapanyag beszerzésétől a hatékony gyártáson és fenntartható működésen keresztül egészen a felhasználás utáni újrahasznosításig vizsgálják a környezeti hatást. Az ENSZ 17 fenntarthatósági célkitűzése közül 6-ot emeltek ki, a jól-lét, a nemek egyenlősége, a tiszta víz, a gyártás, fogyasztás, klíma és termőföld kapott prioritást. Hagyományosan az Essity világszerte felvállalja a higiéniai edukációt, a tabu témák felszínre hozását és a nemek egyenlőségének kérdését. Ez utóbbi témához a háztartási munkák egyenlőbb elosztásáért folytattak kampányt, amelyben a pilot ország hazánk volt, innen gördült tovább a projekt. Jellemző törekvés, hogy az egyes években bevezetett újdonságok legalább egy harmada a fenntarthatósághoz köthető, de tavaly ez az arány már 64% volt.
Környezetbarát innovációk
A vállalat törekszik arra, hogy az alapanyagok megújuló forrásból kerüljenek ki és egyre több újrahasznosított papírt és műanyagot használjanak fel a termékek előállítása és csomagolása során, így például a népszerű 3 rétegű Zewa toalett papírok már 100%-ban így készülnek. Forradalmian új megoldásokat is tesztelnek, amikhez új gyártótechnológia és beruházások szükségesek, de valószínű, hogy jövőre már a magyar polcokon is bemutatkoznak. A műanyag csomagolásaikban pedig egyre nagyobb százalékban használnak cukornád alapanyagú változatot. 2025-re kitűzték, hogy a csomagolóanyagok 100%-a újrahasznosítható legyen és 85%-ban megújuló és újrahasznosítható alapanyagokból is készüljön. Nem véletlen tehát, hogy a vállalat bekerült a Corporate Knights 100-as világlistájába is.
Az erdők védelmét, a tudatos erdőgazdálkodásból származó cellulóz és papír alapanyagok FSC és PEFC minősítése garantálja, amit a termékek csomagolásán is kommunikálnak. Ugyanezeket az irányelveket valósítják meg a bolti eszközök, displayek tervezésénél és gyártásánál is. Fontosnak tartják a fenntarthatóság kommunikálását a vásárlás helyén és a közösségi médiában, influenszereken keresztül is.
A belső kommunikációra, edukációra és bevonásra is nagy figyelmet fordítanak a teljes szervezetben, így a mindennapok részévé vált ez a fontos téma. A részletes tudást, az alapoktól az aktuális legfrissebb kezdeményezésekig egy saját szerkesztésű Fenntarthatósági kézikönyvben gyűjtik, ami minden munkatárs számára elérhető. Ez a megosztás jellemző a régióra és a brandekre is, így egyértelmű és egybehangzó álláspontot képviselnek, hiteles és transzparens válaszokat tudnak adni beosztástól és országhatártól függetlenül.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld innováció a higiénia világában: búcsú a WC-papír gurigáktól
Az Essity csoporthoz tartozó Tork bemutatta az OptiServe® termékcsaládot, amely…
Tovább olvasom >Nemcsak a hulladékot csökkentik, időt is megtakarítanak a belső mag nélküli toalettpapírok
Megkönnyíti az épületfenntartók és létesítménymenedzserek életét, hogy egyetlen, belső mag…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >