Az eldobható is lehet fenntartható
A svéd-német hátterű Essity törekszik a felelős és fenntartható működésre, figyelembe véve a fogyasztók és a partnerek elvárásait is. A társadalmi felelősségvállalást a családi munkamegosztás egyenlőbbé tételével, a környezetvédelmet az alternatív nedvszívó anyagok és a környezetbarát műanyagok használatával, a csomagolás és az in-store kommunikáció átgondolásával valósítják meg.
A POPAI Magyarország május 6-i ülésén Nagy Réka, az Essity customer marketing managere mutatta be a vállalat nemzetközi, régiós és hazai fenntarthatósági törekvéseit. Az előző találkozón a Mondelez, a következőn pedig az Unilever foglalkozik a fenntarthatósággal.
Érzékeny témák
A találkozó kezdetén a gyülekező résztvevők a következő hetek nyitási menetrendjéről beszélgettek, fontolgatták a következő találkozók személyes vagy online rendezésének valószínűségét. Kiderült, hogy nagyon változatos intézkedések vannak érvényben, általában a multinacionális cégeknél az óvatosabb és szigorúbb előírások jellemzőek.
A köszöntőben Kátai Ildikó, a POPAI főtitkára elmondta, hogy a Shop! Global Awards Student kategóriájában fenntarthatósági vonatkozású magyar győzelem született és videón be is mutatta a győztes pályamunkát. A magyar diákverseny témaadó szponzora ugyanis idén is a Zewa volt, a házigazda Essity márkája.
Nagy Réka bevezetőjében bemutatta az Essity márkáit, a Libero, Libresse, Zewa, Tena és Tork brandeket és piacrészeiket, majd elmondta, miért különösen fontos és érzékeny téma az egyszer használatos, eldobható cikkek esetén a fenntarthatóság. Az Essity közel 30 éve foglalkozik ezzel a kérdéssel, hiszen a svéd anyavállalat hatalmas erdőkkel gazdálkodik, amik a vállalat higiéniai termékeinek alapanyagát biztosítják. Bár a két cég 2017-ben különvált, a szemlélet és a felelősségtudat megmaradt.
Több kutatásra hivatkozva az előadó kiemelte, hogy a fogyasztók jelentős része elvárja a nagy vállalatoktól, hogy tegyenek a környezetükért. Szinte ugyanennyien elvárják, hogy a nagy vállalatok a fenntarthatóság szociális és környezetvédelmi oldalán is aktívak legyenek.
Körkörös szemlélet
Az Essity fenntarthatósági fundamentuma az életciklus menedzsment. A felelős alapanyag beszerzésétől a hatékony gyártáson és fenntartható működésen keresztül egészen a felhasználás utáni újrahasznosításig vizsgálják a környezeti hatást. Az ENSZ 17 fenntarthatósági célkitűzése közül 6-ot emeltek ki, a jól-lét, a nemek egyenlősége, a tiszta víz, a gyártás, fogyasztás, klíma és termőföld kapott prioritást. Hagyományosan az Essity világszerte felvállalja a higiéniai edukációt, a tabu témák felszínre hozását és a nemek egyenlőségének kérdését. Ez utóbbi témához a háztartási munkák egyenlőbb elosztásáért folytattak kampányt, amelyben a pilot ország hazánk volt, innen gördült tovább a projekt. Jellemző törekvés, hogy az egyes években bevezetett újdonságok legalább egy harmada a fenntarthatósághoz köthető, de tavaly ez az arány már 64% volt.
Környezetbarát innovációk
A vállalat törekszik arra, hogy az alapanyagok megújuló forrásból kerüljenek ki és egyre több újrahasznosított papírt és műanyagot használjanak fel a termékek előállítása és csomagolása során, így például a népszerű 3 rétegű Zewa toalett papírok már 100%-ban így készülnek. Forradalmian új megoldásokat is tesztelnek, amikhez új gyártótechnológia és beruházások szükségesek, de valószínű, hogy jövőre már a magyar polcokon is bemutatkoznak. A műanyag csomagolásaikban pedig egyre nagyobb százalékban használnak cukornád alapanyagú változatot. 2025-re kitűzték, hogy a csomagolóanyagok 100%-a újrahasznosítható legyen és 85%-ban megújuló és újrahasznosítható alapanyagokból is készüljön. Nem véletlen tehát, hogy a vállalat bekerült a Corporate Knights 100-as világlistájába is.
Az erdők védelmét, a tudatos erdőgazdálkodásból származó cellulóz és papír alapanyagok FSC és PEFC minősítése garantálja, amit a termékek csomagolásán is kommunikálnak. Ugyanezeket az irányelveket valósítják meg a bolti eszközök, displayek tervezésénél és gyártásánál is. Fontosnak tartják a fenntarthatóság kommunikálását a vásárlás helyén és a közösségi médiában, influenszereken keresztül is.
A belső kommunikációra, edukációra és bevonásra is nagy figyelmet fordítanak a teljes szervezetben, így a mindennapok részévé vált ez a fontos téma. A részletes tudást, az alapoktól az aktuális legfrissebb kezdeményezésekig egy saját szerkesztésű Fenntarthatósági kézikönyvben gyűjtik, ami minden munkatárs számára elérhető. Ez a megosztás jellemző a régióra és a brandekre is, így egyértelmű és egybehangzó álláspontot képviselnek, hiteles és transzparens válaszokat tudnak adni beosztástól és országhatártól függetlenül.
Kapcsolódó cikkeink
Akár napi 20 munkamegszakítás, extra dolgozói stressz és jelentős pazarlás forrása a gyárakban a tisztítás, pedig lenne megoldá
Műszakonként akár 20 megállás – ennyiszer kell egy gépkezelőnek otthagynia…
Tovább olvasom >Zöld innováció a higiénia világában: búcsú a WC-papír gurigáktól
Az Essity csoporthoz tartozó Tork bemutatta az OptiServe® termékcsaládot, amely…
Tovább olvasom >Nemcsak a hulladékot csökkentik, időt is megtakarítanak a belső mag nélküli toalettpapírok
Megkönnyíti az épületfenntartók és létesítménymenedzserek életét, hogy egyetlen, belső mag…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >