Az angol posta jelentése szerint a britek visszatérnek a készpénzes vásárláshoz
A postahivatalok 801 millió font személyes készpénzfelvételt bonyolítottak le júliusban, ami ötéves rekordnak számít. A szigetország postahivatala, a Post Office szerint a növekedés annak tudható be, hogy egyre többen folyamodnak készpénz használatához költségeik kontrollálása, ezáltal megélhetési gondjaik enyhítése érdekében.
A Post Office új kutatása szerint az emberek a megélhetési költségek válsága és a megugró infláció idején egyre inkább visszafordulnak a készpénzhez, miközben kontrollálni akarják kiadásaikat. A Post Office felfedte, hogy a postahivatalain a személyes készpénzfelvételek száma közel 8%-kal nőtt havi szinten, és rekord 801 millió fontra nőtt júliusban, ami 20%-os növekedésnek számít éves összevetésben.
Júliusban összesen több mint 3,3 milliárd GBP készpénzt helyeztek el és vettek fel a postahivatalok pultjain keresztül, így az angol posta 360 éves történetében először lépték át a 3,3 milliárd GBP-s küszöböt. A júliusi készpénzforgalom 100 millió fonttal magasabb volt a júniusihoz képest.
A Post Office a 11 500 fiókjában a személyes készpénzfelvétel rekordösszegének tulajdonítható annak, hogy egyre többen választják úticélként Nagy-Britanniát, illetve a belföldi nyaralást tervező britek 71%-a készpénzt vesz ki indulás előtt.
A Post Office banki igazgatója, Martin Kearsley a következőket mondta: „Legfrissebb adataink egyértelműen azt mutatják, hogy Nagy-Britannia minden, csak nem készpénzmentes társadalom. Azt látjuk, hogy egyre többen támaszkodnak a készpénzre, mint a költségvetés kezelésének kipróbált és bevált módszerére. Legyen szó az Egyesült Királyságban való tartózkodásról, vagy az ősszel várható pénzügyi nyomásra való felkészülésről, a készpénzhez való hozzáférés minden közösségben kritikus.”
Kapcsolódó cikkeink
Két és fél évi mélyponton a brit infláció
Két és fél évi mélypontra lassult az éves brit infláció…
Tovább olvasom >Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Erre költ a legifjabb vásárlói réteg
A 14-18 éves korosztály kétharmada kap, átlagosan havi 22 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >