Az ALDI számára meghatározó a környezettudatos szemlélet
Az ALDI Magyarország elkötelezett a környezet védelme iránt, számos intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy minél kisebb legyen működésének karbonlábnyoma. A vállalat a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani.” szlogen alatt tudatosan csökkenti csomagolóanyag-felhasználását, saját csomagolóanyagait szelektíven gyűjti, és vásárlói számára lehetőséget teremt a használt elemek, az elektronikai termékek, az üres üvegek és – tesztüzem keretében – a használt sütőzsiradék szelektív leadására is.
Az ALDI már 2019 év végén kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket, és 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni.
Az ALDI Magyarország az E.ON-nal közösen dinamikusan bővíti az áruházai parkolóiban elérhető e-töltők számát. Jelenleg 15 megyében 87 ALDI-áruháznál 133 töltőpont áll a vásárlók rendelkezésére.
Természetesen a környezetvédelem nem csak ezekben az intézkedésekben mutatkozik meg. Az ALDI 2017-ben teljes magyarországi üzlethálózatával és biatorbágyi logisztikai, illetve igazgatási épületével zöld áramra tért át. Egy évvel később klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatásúgáz-kibocsátását, így karbonsemlegessé vált.
Az ALDI számára kiemelten fontos a megújuló forrásból származó energiatermelés, ezért 2018-ban soproni üzleténél üzembe helyezte első hazai háztartási naperőművét. 2021-ben 18-ra bővíti a háztartási naperőművel ellátott üzleteinek számát. Országszerte újabb áruházakra telepít napelemeket, amelyek évente – a vállalat számítása szerint – az adott üzlet minimum kéthavi elektromosáram-igényét fogják fedezni, így a zöld energiát már részben saját maguk biztosítják.
Az ALDI átfogó klímastratégiáját és a klímasemlegesség kapcsán végzett folyamatos munkáját elismerve, 2021-ben „Az Év Boltja 2021” verseny Kereskedelmi láncok főkategóriában „Az Év Környezettudatos Kereskedője 2021” díjat vehette át. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Cukor nélkül a csúcson
Az egészségtudatosság erősödő trendje továbbra is jelentősen alakítja a fogyasztói…
Tovább olvasom >K&H: értékelték az átlátható klímastratégiát
A K&H belga anyabankja, a KBC Csoport ismét „A” minősítést…
Tovább olvasom >A CAFE FREI fejlesztette az ALDI új saját márkás kávéit
Az ALDI Magyarország tovább bővítette együttműködését és termékfejlesztését a CAFE…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szurkolj és nyerj a Mizoval!
A nyári sportesemények idejére a Mizo az MLSZ szponzoraként büszke…
Tovább olvasom >Miért tűnik kihagyhatatlannak a XI. Laurel Retail Konferencia?
Ha van esemény, amellyel kapcsolatban soha nem lehet azt mondani,…
Tovább olvasom >Fóliamentes WC-papírral mindenki nyer – élen a Rossmann a zöld innovációban
A MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft. fóliamentes Crepto 3240 wc-papírja 2023-ban…
Tovább olvasom >