Az ALDI a víz fontosságára hívja fel a figyelmet
Az ALDI az egyik legfontosabb természeti kincsre, az édesvíz fontosságára hívja fel a figyelmet.
Az áruházlánc elkötelezett a környezet védelme, a fenntarthatóság és a felelősségteljes energiahasználat iránt, amelyet már számos projekttel támogatott. Felelős vállalatként keresi és folyamatosan fejleszti azokat a megoldásokat, amelyek csökkentik ökológiai lábnyomát. A vállalat március 24-én induló „Óvjuk a természetet, használjunk kevesebb vizet!“ kampányával a víz fontosságára hívja fel a figyelmet. Ennek keretében az áruházlánc a WWF Magyarország LIFE projektjének következő 3 éven át tartó biomonitoringját támogatja, továbbá a kampány részeként saját honlapján és közösségi média felületein számos tanáccsal, ötlettel segíti a fogyasztókat abban, hogy csökkentsék saját vízfelhasználásukat és óvják a bolygó vízkészletét.
Az ALDI együttműködik a WWF Magyarországgal
A Dráva az egyik legváltozatosabb és legjobb ökológiai állapotú folyó Európában. Az egyre fogyatkozó érintetlen természetes élőhelyek egyik utolsó mentsvára, melyet az ártéri erdők, kavics és homokzátonyok, mellékágak és holtágak változatossága tesz egyedivé. A folyó és a part menti élőhelyek olyan különleges és ritka fajoknak adnak otthont, mint a rétisas, a fekete gólya, a kis csér vagy a parti fecske.
A WWF Magyarország 2014-ben indult LIFE projektjének fő célja, hogy biztosítsa a jobb vízellátást az Ó-Dráva holtágában, javítsa a holtág menti ártéri erdő változatosságát, és hozzájáruljon az európai jelentőségű élőhely fennmaradásához. A magasabb vízszint kedvező feltételeket biztosít a vízparti erdő számára, és javítja a holtágban élő növény- és állatfajok élőhelyéinek állapotát. A holtág jobb vízellátásának biztosításával és a holtág menti ártéri erdő változatosabbá tételével a program hozzájárul az európai jelentőségű élőhely fennmaradásához.
Az Ó-Dráva holtágról a projekt megvalósítása előtt nem készült biomonitoring felmérés, csak néhány kiemelt fajról vagy társulásról voltak esetenként adatok. A következő 3 évben az ALDI támogatásával a WWF Magyarország elemzi a rehabilitáció eredményeit, hogy az értékes információk birtokában tovább segíthessék a vízi élővilág helyreállítását.
A mostani monitoring során a halfauna, a szitakötők, a hínárvegetáció, a fészkelő és a vonuló madárfajok megfigyelése révén az Ó-Dráva LIFE projekt keretében adatgyűjtésre nyílik lehetőség, amelynek eredményeit évi rendszerességgel publikálják a kutatók. A tudományos jelentéseket a holtágról szóló összefoglaló kötetben tervezik elkészíteni a projekt végére. A megfigyelések további folytatása természetvédelmi szempontból kiemelten fontos, és a projekt eredményességét is alátámasztja.
További információk a WWF Magyarország LIFE Ó-Dráva vidékének rehabilitációs programjáról a www.aldi.hu oldalon, a Felelősségvállalás menüpont alatt találhatók.
Kapcsolódó cikkeink
Az ALDI december 24-én délig tart nyitva
Az ALDI üzletei a vásárlók igényeit figyelembe véve idén is…
Tovább olvasom >Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >