Átadták az AON legjobb munkahely díjakat
Magabiztosabbak lettek a munkavállalók, akik elismerték: ha nem tetszik nekik egy munkahely, könnyebben felállnak onnan, mint az elmúlt 11 évben bármikor – ez derült ki az AON Hewitt Legjobb Munkahely Program kutatásából. 91 hazai cég 44 ezer munkavállalójával végzett felmérése alapján a vállalat 16. alkalommal adta át az Aon Legjobb Munkahely Díjat. Az idei 10 győztes a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és a telekommunikációs szektor képviselői lettek. A legjobbakat elhúztak az „átlag cégek előtt”: ők könnyebben tudják megtartani a dolgozókat, akik azt érzik, hogy érdemes a cégért dolgozni, hiszen megbecsülik őket és több munkáért több fizetést is kapnak.
A 2015-ben és idén is Aon Legjobb Munkahely címet nyert Decathlonnál bevonják a dolgozókat a döntési folyamatokba. Beleszólhatnak abba, hogy ki legyen az új áruházvezető, megkérdezték őket arról, hogy mennyi legyen az eladói bér minimum szintje és a vasárnapi nyitvatartási idejéről is ők döntöttek. Ők csak olyan kollégákat várnak, akik szeretik a termékeket és szenvedélyük a sport. Ha ez megvan, akkor mindent igyekeznek megadni munkatársaiknak, bevonják őket a projektekbe, sőt, sokszor saját ötleteiket is végigvihetik, blogot írhatnak, rendezvényt szervezhetnek.
A Legjobb Munkahelyek 25-30 százalékponttal eredményesebbek a magyar átlagnál. A legnagyobb különbség az, hogy hogyan vélekednek a saját vállalatuk tehetségvonzó képességéről. Míg a legjobbaknál a megkérdezettek 72%-a vallja, hogy a tehetségeket könnyebben megszerzik és a nyitott pozíciók betöltése nem jelent számukra gondot, addig az átlagnak mindössze 43%-a mondhatja el magáról ugyanezt. A Legjobb Munkahelyeknél a felsővezetést is sokkal pozitívabban értékelik. 84%-uk ért egyet azzal, hogy a felsővezetők eredményesen vezetik a vállalatot és az embert tekintik a legértékesebb erőforrásnak. Ezek a cégek jobban elismerik a kiemelkedő teljesítményt, a munkavállalók úgy vélekednek, hogy a teljesítményük közvetlen hatással van a javadalmazásukra, tehát ha jobban dolgoznak, többet is keresnek. Elégedettebbek azzal is, hogy fizetésük mennyire van arányban a munkájukkal és a rájuk bízott felelősséggel. A vállalatot vonzó munkáltatóként értékelik és pozitívabban ítélik meg a munkaerőpiacon betöltött szerepét is.
“A Legjobb Munkahely Programban azok a vállalatok vesznek részt, akik már felismerték, hogy az Employer Branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés nem a külső kommunikációnk javításáról szól, hanem a falakon belül kezdődik – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Hewitt Innováció és PR vezetője. Kemény munkával, nap, mint nap tesznek azért, hogy munkatársaikat elkötelezetté tegyék. A Legjobb Munkahely cím hozzájárul az elkötelezett kollégák büszkeségének növeléséhez és egyértelműen megkülönböztet a piacon. Azt hitelesíti a külvilág felé, hogy a vonzó ígéretek nem csupán szavak, hanem a mindennapok során beváltásra is kerülnek.”
A Legjobb Munkahelyek az átlaggal ellentétben folyamatos növekedést tudnak felmutatni, a dolgozók 85%-a elkötelezett a cég felé és azt vallja, hogy mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobban teljesítsen.
A szintén duplázó (2015 után idén is) Aon Legjobb Munkahelynek választott EuroFamily vezetői képzett mediátorok, amely sok esetben hatékonyan segíti a napi konfliktuskezelést. A dolgozók bevonásával választanak vezetőket és külső, független szervezetfejlesztő cég segítségével rendszeresen megkérdezik munkatársaikat arról, hogyan érzik magukat, milyen problémákat látnak és milyen változtatási javaslataik, ötleteik vannak.
MAGABIZTOSABBAK ÉS KRITIKUSABBAK A MUNKAVÁLLALÓK
Az elmúlt 5 év adatai alapján egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 61%-a elkötelezett a cége felé. Ők azok a munkavállalók, akik szívesen ajánlják a munkahelyüket másoknak, nem terveznek állást változtatni és elváráson felül teljesítenek a vállalat céljai érdekében. Bár ez meghaladja mind az európai (55%), mind a globális szintet, mégis csökkenő tendenciát mutat. Idén először ugyanis megfordult a sokéves trend.
„A dolgozók a felmérés szerint 2016-ban már sokkal határozottabbak, magabiztosabbak lettek a munkahely váltást illetően – mondta Venesz-Kormos Judit, az Aon Hewitt Elkötelezettség üzletágának vezetője. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalók határozottabbak abban, hogy könnyebben találnának munkát, mint egy évvel korábban. Idén a kollégák 48%-a egyáltalán nem félt kimenni a munkaerőpiacra, ez jelentős emelkedés a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan gyengült kötődés jelenlegi munkahelyükhöz, 38%-uknak egyáltalán nem okoz lelki válságot a váltás.”
Az átlag magyar vállatok is egyre kritikusabbak. A munkaerőpiacon kevésbé tudnak vonzóak lenni a rátermett jelöltek számára, a korábbi évekhez képest nehezebben tudják elérni, megtartani és ösztönözni a tehetségeket és a jó munkaerőt. A kereskedelemmel foglalkozó vállalatok viszont kiemelkednek a tehetségek megtartásában, ők közel 14% ponttal jobbak a magyar átlaghoz képest.
A 250 fő alatti kategóriában Aon Legjobb Munkahelyek:
Glaxosmithkline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.
Jungheinrich Hungária Kft.
Sz+C Stúdió Kft.
Sodexo Pass Hungária Kft.
A 250 és 1000 fő közötti cégek legjobbjai:
B.Braun Avitum Hungary Zrt.
EuroFamily
Microsoft Magyarország Kft.
Az 1000 főnél többet foglalkoztató cégek:
DECATHLON Magyarország
Sodexo Magyarország Kft.
Vodafone Magyarország Zrt.
A szekszárdi építőanyag kereskedés, a szintén Legjobb Munkahely díjat kapott Sz+Cs Stúdió Kft tulajdonosai azért, hogy megtartsák két vezető beosztású kollégájukat, 10-10%- os üzleti tulajdonrészt biztosítottak a cégben térítés nélkül. A másik díjazott Jungheinrich Hungária Kft. vezetése szerint a sikeres csapatmunka elérésének érdekében kiemelik a dolgozók erősségeit. Nagy hangsúlyt fektetnek a kommunikáció és visszacsatolás-orientált vállalati kultúrára, amelyben a dolgozók számíthatnak a Jungheinrich-re, mint munkaadóra.
Kapcsolódó cikkeink
Eseménydús volt a tavalyi év
2022-ben, miután azt hittük véget ért a két COVID-os év…
Tovább olvasom >Öleléskuponnal nehéz elnyerni a “Legjobb munkahely” címet, na de halpedikűrrel?
A Rossmann és az Artificial Group friss együttműködésének első megvalósult…
Tovább olvasom >Ismét Marketing Diamond Awards díjjal gazdagodott a Trade magazin kiadója
Január végén, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >