Ötvenhét termék érdemelte ki a Magyar Termék Nagydíj védjegyet
54 cég 57 pályázata vehette át a Parlamentben a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használati jogát. A független szakértői testület javaslata alapján már 18. alkalommal díjaztak olyan vállalkozásokat, amelyek innovációra épülő, kiváló minőségű termékeikkel hozzájárulnak a magyar gazdaság növekedéséhez és export törekvéseihez.
Az idei év további újdonságokat, változásokat is hozott az immár „nagykorúvá” vált pályázati rendszer életében: az egyre erősödő piaci verseny szigorította a követelményeket. Új pályázati főcsoportok jelentek meg a kiírásban – mint a különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszerek, a közétkeztetés, a szabadidő kulturált eltöltését segítő szolgáltatások vagy a kulturális rendezvények -, amelyek jól mutatják a fogyasztói, illetve a keresleti-kínálati trendek, igények változásait is. A Magyar Termék Nagydíj védjegyhasználatot elnyert vállalatok képviselői ünnepélyes keretek között, a Parlament Felsőházi Termében vehették át a védjegyhasználatot szimbolizáló trófeákat, a tanúsító díszokleveleket és a pályázati rendszerhez kapcsolódó különdíjakat.
Az idén összesen 54 vállalat, köztük nemzetközi nagyvállalatok és mikro-vállalkozások is részesülhettek a Magyar Termék Nagydíj védjegy használatára feljogosító kitüntetésben, amelyet a Díszoklevél tanúsít és a Hollóházán működő Magyar Porcelánmanufaktúra Kft. alkotógárdája által készített egyedi iparművészeti trófea is jelképez. Fontos értéke, hogy a minőség emblémájaként segíti a fogyasztót az eligazodásban. A kitüntetettek 46%-a az idén pályázott először, 54%-a pedig visszatérő pályázó, akiknek egyes termékein és szolgáltatásain már látható a Magyar Termék Nagydíj tanúsító védjegy. 2015-ben 77%-ra emelkedett a vidéki székhellyel rendelkező nyertesek száma, míg 23%-uk budapesti volt. Az idei díjazottakkal együtt 1998 és 2015 között 543-ra emelkedett, vagyis több mint 45-szörösére nőtt azon kiváló pályázatok száma, amelyek elnyerték a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használatát.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázatot az INDUSTORG-VÉDJEGYIRODA Minőségügyi Kft., a HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, az Országos Élelmezési és Táplálkozástudományi Intézet (ma: Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet; Országos Élelmezési és Táplálkozástudományi Intézet Főigazgatóság), a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a TÜV Rheinland InterCert Kft., valamint a WTS Klient Kft. írta ki és valósította meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, valamint a Közbeszerzési Hatóság szakmai támogatásával.
A Magyar Termék Nagydíj Kiírói Tanácsa, ahogy eddig is, az idei évben is sok összetevős értékelési szempontrendszer szerint hozta meg döntését. A bírálók figyelembe vették többek között az energiatakarékos, környezetbarát megoldások alkalmazását, a termékek biztonságosságát, újszerűségét, piacképességét, exporterejét, valamint a fogyasztóknak kínált plusz előnyöket.
2015-ben azonban számos újdonságot is kínált a Magyar Termék Nagydíj védjegy Pályázati Rendszer. A Kiírók Tanácsa – mérlegelve a pályázatok elbírálását és az egyre élesedő piaci versenyt – szigorította a követelményeket és még így is a benyújtott pályázatok 79%-a elnyerte a védjegyhasználati jogot. A pályázati főcsoportok száma 31-ről 37-re növekedett, ezáltal idén a gazdaság szereplői számára további új pályázati lehetőségek nyíltak meg. Az élelmiszeriparhoz, élelmezéshez kötődő pályázatok ugyan ez idáig is a legnépesebb pályázói kört képviselték, az idei évben fokozottan értékelték az egészséges táplálkozáshoz kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat. A különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszerekkel a közétkeztetés területéről is érkezett pályázat. A szintén idén először meghirdetett „Kulturális rendezvények, sportesemények” témakörben világszínvonalú pályázatok vehették át kitüntetéseiket a Parlamentben.
Kiemelkedő pályázatok érkeztek többek közt az építőipar, kozmetikai termékek, cipőipar, informatika, oktatás területéről, jelentős a gépek és berendezések témakörben kitüntetett pályázatok száma, mindemellett pedig a járműgyártás területén idén is pályáztak termékeikkel a magyar iparág felfelé ívelését bizonyító vállalkozások. Új kiírók csatlakozásának köszönhetően kaphatott hangsúlyt az egészséges táplálkozás, a pályázatok elbírálása során pedig a pályázó vállalat pénzügyi és ügyviteli korrektsége is kiemelt szempont volt.
A legkiválóbb pályázatok elnyerték a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használati jogát, melyet győztes termékeiken, szolgáltatásaikon egy évig díjmentesen használhatnak.
A kitüntetést jelképező trófeát és a díszoklevelet a Parlament Felsőházi Termében Koszorús László Gáspár úr, fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár adta át. Az ünnepélyes díjátadáson köszöntőt mondott Dr. Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke, a rendezvény fővédnöke. Koszorús László Gáspár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára az új fogyasztóvédelmi stratégiáról tartott előadást. Dr. Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala elnöke, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület elnökhelyettese nevében Dr. Németh Mónika, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület Titkára köszöntötte az ünnepség résztvevőit.
„A Magyar Termék Nagydíj védjegyhasználatot elnyert termékek és szolgáltatások megálmodói és készítői képviselik azt a minőségi szemléletet, gondos irányítást, hosszú távú gondolkodást, fogyasztóközpontúságot, amely a vállalkozásokon keresztül Magyarországot a gazdasági felemelkedéshez viszi közelebb” – mondta Dr. Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke. „Ezen vállalkozások sikereiket új munkaerő alkalmazásával tudják elérni, ami által szintén növekszik, erősödik a gazdaság, növekednek az állam bevételei, melyeket fokozódó mértékben tud az államháztartásba visszaforgatni, ami végső soron egy magasabb életminőséghez vezet” – tette hozzá az alelnök úr.
Az esemény során külön elismerésekben is részesültek a kiemelkedő pályázatok. A Kiírók Tanácsa különdíjait, a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Gazdaságért Nívódíjat, a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Innovációért Nívódíjat, a Magyar Termék Nagydíj Klímabarát Termék Nívódíjat, a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Sajtókövete Nívódíjakat Dr. Latorcai János úrtól, az Országgyűlés alelnökétől vehették át a kitüntetettek, csak úgy, mint a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Életmű-Díját, a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Régiók Díja elismeréseket, valamint a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Kárpát-medencéért Nívódíjat.
„A Magyar Termék Nagydíj a legrangosabb hazai minősítő rendszerré vált. Az eltelt 18 év, valamint a kitüntetett termékek és szolgáltatások száma jelzi, hogy a minőség hagyományt teremtett” – mondta Kiss Károlyné Ildikó, a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda ügyvivő igazgatója. „Ez a megmérettetés objektív mérceként igazolja azon termékeket és szolgáltatásokat, amelyek önként vállalt többlet teljesítményeket és garanciákat nyújtanak a fogyasztóik, felhasználóik felé. Büszkék vagyunk rá, hogy a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy népszerűsíti Magyarország legfontosabb kincsét, a szürkeállomány teljesítményét”– tette hozzá az igazgató asszony.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat egyik kiemelt célja , hogy változtasson azon a Magyarországon gyakori szemléleten, miszerint még mindig az ár jelenti a leglényegesebb vásárlási szempontot, melyet gyakran a minőség elé helyeznek. Valójában azonban az ellenőrzött minőségű (pl.: a Magyar Termék Nagydíj emblémával ellátott) termékek biztonságot, egészséget, tartósságot jelentenek, megvásárlásuk végső soron megtakarításokat eredményez.
Kapcsolódó cikkeink
A legrangosabb pálinkaverseny
Június végén a Magyar Tudományos Akadémián zajlott a májusban Csopakon…
Tovább olvasom >Jön a 17. CSR Hungary Díj a legjobb ESG megoldásokért!
Folytatva a CSR Hungary Díj meghirdetésének a hagyományát, 2024-ben immár…
Tovább olvasom >Idén is lesz uborkaszezon. Sőt, már van!
Nem várjuk tétlenül az uborkaszezont. Elkészítettük a kiváló minőségű fürtös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >