Amikor az online visszanyal
Miközben a nagy kereskedelmi láncok sorra indítják el webshopjaikat, addig az e-kereskedelem legjelentősebb vállalata, az Amazon felvásárolta első offline élelmiszerbolt-hálózatát. A cég a felső kategóriás szolgáltatásairól és termekéiről híres Whole Foodsot akvirálta 13,4 milliárd dollárért. Ezzel az elsődlegesen online térben népszerű Amazon egy csapásra több száz offline élelmiszerbolt tulajdonosává vált Amerika-szerte.
A cég egyértelműen komolyabb szereplővé kíván válni az élelmiszeriparban, melynek teljes éves értéke eléri a 800 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. Az Amazon immár egy évtizede árusít élelmiszereket, italokat online, de eddig nem sikerült komoly áttörést elérniük. Azt tapasztalták, hogy az online vásárlás mellett leginkább elkötelezett vevők is szívesebben veszik meg személyesen az olyan termékeket, mint gyümölcsök, zöldségek – de más frissáruk esetében is hasonló tapasztalatról számolt be a vállalat. Az Amazon ezzel a felvásárlással legnagyobb riválisával, a Walmarttal szemben próbál lépéselőnyhöz jutni az élelmiszerpiacon.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >