Az Amazon árháborúja a Walmarttal

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 09. 23. 16:52

Júniusban vásárolta fel az Amazon az elsősorban prémium kategóriás élelmiszerekre specializálódott Whole Foods üzletláncot. Ám eddig nem sikerült versenyre kelnie legnagyobb vetélytársával, a Walmarttal. A Bloomberg elemzése rámutat, hogy a Whole Foods termékeinek több mint a fele jóval drágább, mint a konkurencia ajánlata. Az Amazon anélkül, hogy jelentősen csökkentené az árakat, nem lesz képes meghatározó piaci szereplővé válni. A tanulmány azt is kiemelte, hogy eddig nem sikerült fordítania azon a trenden sem, hogy a vásárlók az élelmiszert szívesebben veszik meg személyesen, mint online.

A júniusi akvirálás után sokan árháborútól tartottak, melynek első jeleit már láthatjuk. Az Amazon már az első „munkanapján” az élelmiszerpiacon nagyot durrantott. Egyik manhattani üzletében több mint 40%-kal csökkentette a termékek árait. Elemzők szerint ez a lépés azonban inkább csak a médiának szólt. Úgy látják, hogy az Amazon nem fog kamikaze módjára viselkedni, az árakat legfeljebb 15%-kal lesz képes csökkenteni annak érdekében, hogy növelje eladásait.

 

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink