Alacsony a fogyasztók kiskereskedelembe vetett digitális bizalma

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 02. 14. 09:08

Tízből legfeljebb egy fogyasztó nyilatkozott úgy, hogy kellően megbízik a kiskereskedőkben ahhoz, hogy megossza velük személyes adatait – derül ki a Thales globális technológiai és biztonsági szolgáltató 2024 Thales Digital Trust Index című tanulmányából. A jelentés bemutatja, mely ágazatok élvezik leginkább a fogyasztók digitális bizalmát.

A banki (44%), az egészségügyi (41%) és a kormányzati szolgáltatások (37%) bizonyultak a három legnagyobb bizalomra érdemes szegmensnek, amelyeket a biztosítás (24%) és az oktatás (18%) követett a rangsorban. A kiskereskedelem és a vendéglátás egyaránt 8%-on állt, ami a fogyasztók bizalmának jelentős hiányát jelzi.

A több mint 12400 fogyasztó körében végzett felmérés során 89% mondta azt, hogy hajlandó megosztani adatait a szervezetekkel bizonyos nem alkuképes feltételek mellett. Több mint négyötödük (87%) elvár valamilyen szintű adatvédelemhez kapcsolódó jogot azoktól a vállalatoktól, amelyekkel online kapcsolatba lép. Legfőképpen tájékoztatást kívánnak kapni személyes adataik gyűjtéséről (55%), illetve jogot követelnek maguknak személyes adataik törléséhez (53%).

A fogyasztók több mint negyede (29%) mondta, hogy az elmúlt 12 hónapban azért fordult el egy márkától, mert az túl sok személyes adatot kért. Több mint egynegyedük (26%) pedig azért, mert aggódott személyes adatainak felhasználási módja miatt.

– Az online interakciók sikere a bizalom és a felhasználói élmény közötti kapcsolatra épül – mondta el Danny de Vreeze, a Thales személyazonosság- és hozzáférés-menedzsmentért felelős alelnöke. – A feladat egyértelmű: a szervezeteknek megingathatatlanul el kell köteleződniük mind az adatbiztonság, mind a felhasználói élmény iránt, mert csak így építhetnek olyan jövőt, ahol a bizalom teszi lehetővé a digitális interakciókat.

Chain Store Age

Kapcsolódó cikkeink