Aki válaszol:

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 11. 28. 08:00

Béres Alexandra, a Súly-Kontroll Kft. ügyvezetőjeA Súlykontroll-program mindenekelőtt szakmai programként indult. Összetett életstílusrendszer, amelynek a táplálkozás csak az egyik – bár igen fontos – összetevője. Sohasem volt tehát cél, hogy szőnyegbombázás jelleggel elárasszuk a kereskedelmet élelmiszerekkel.
Ugyanakkor az FMCG-piac a program meghirdetésekor kedvezően reagált egy újabb, szakmailag hiteles életmód-koncepció megjelenésére. Rövid időn belül számos élelmiszergyártó megkeresett bennünket azzal, hogy fantáziát látnak bennünk, szeretnének együttműködni velünk. Idén április–május környékén kezdtük meg a Súlykontroll-termékek bevezetését a piacra.
Ma 14 szerződéses partnere van a programnak, amely így összesen több mint 70 termékre terjed ki a kiskereskedelemben, lefedve a termékkategóriák szinte mindegyikét. Õsz elejére vált teljessé a Súlykontroll logóját viselő élelmiszerek kereskedelmi jelenléte, így részletes eredményekkel, statisztikákkal még nem tudok szolgálni. Azonban egyik, elsők között csatlakozott partnerünknél már a programhoz kifejlesztett család bővítése van soron, amely jelzi, hogy hosszú távra terveznek velünk. Ahogy mi is a piacon: az igényes és egészségtudatos vásárlók rétege lassan, de biztosan növekszik.
Bár az élelmiszerek többsége beleilleszthető a rendszerembe, mégis nagyon szigorú beltartalmi és minőségi követelményeket állítok eléjük. Ha valamelyiket saját tapasztalataimból kiindulva nem tudom nyugodt szívvel ajánlani mindennapi fogyasztásra, nem adhatom hozzá a nevemet és a Súlykontroll logóját. Kivéve, ha hajlandó megváltoztatni az inkriminált összetevőt. Ez esetben szívesen segítek egy megfelelő termék kifejlesztésében.
Az együttműködés alapját azok a rendszeres időközönként megszervezett találkozók jelentik, ahol egyeztetünk partnereink értékesítési vezetőivel. Többek között itt szavazunk például közfelkiáltással egy-egy új cég bevonásáról, itt döntünk az előttünk álló időszak üzleti stratégiájáról, egyeztetünk a közösségi promóciós lehetőségekről. Én pedig beszámolok arról, hogy a következő 2 hónap során hol, milyen csatornákon kommunikálom a Súlykontroll-programot. Így partnereim is bele tudják építeni kereskedelmi aktivitásaikba.
Új jelentkezők természetesen mindig vannak, de ha egy termékkategóriában van egy már bevált kapcsolatunk, akkor a többi érdeklődőt elutasítjuk. Még akkor is, ha jóval nagyobb piaci volument képvisel. Egyrészt nem akarunk házon belül konkurenciát teremteni partnercégeinknek, másrészt számomra a termék minősége a döntő, nem pedig a gyártó neve vagy nagysága. Ugyanakkor természetesen elvárjuk partnereinktől, hogy biztosítsák a termék egyenletesen magas minőségét, és országos lefedettséggel értékesítsenek.
Ma már elmondhatjuk, hogy egy-két kivételtől eltekintve jelen vagyunk a kereskedelmi hálózatokban. A program indulása után, amikor az első Súlykontroll-termékeket már megalkottuk, személyesen kerestem fel a láncok legmagasabb szintű beszerzési döntéshozóit, és bemutattam a koncepciót. Ezt azért éreztem lényegesnek, mert nem szerettem volna, hogy pusztán egy újabb imázselemet lássanak a programban és személyemben, hanem megérthessék ennek komolyságát és rendszerszerűségét.
Most a láncokkal való együttműködés egy újabb szakasza következik. Az „A nagy fogyás” című tévéműsor alkalmából először, de nem utoljára léptünk fel egységesen, a Súlykontroll égisze alatt. Jövőre szeretnénk ehhez hasonló promóciós lehetőségeket keresni a láncokban, ugyanakkor a program szakmai oldalát is kommunikálni.

Pár­be­széd ro­va­tunk fő cél­ja, hogy ak­tu­á­lis kér­dé­sek­ről kér­dez­zék a szak­ma ne­ves kép­vi­se­lői egy­mást. A kö­vet­ke­ző szám­ban Béres Alexandra te­szi fel kér­dé­sét.

Kapcsolódó cikkeink