Agrárkamara: nemcsak a technológiát, hanem a termékeket is fejleszteni kell
Nemcsak a technológiát, hanem a termékeket is folyamatosan fejleszteni kell a versenyképesség megtartása és növelése, például az importkiváltás érdekében – hangsúlyozta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) élelmiszeripari igazgatója kedden az M1 aktuális csatornán.
Keleti Marcell elmondta: a NAK a múlt év őszén termékfejlesztési gyakorlati képzést indított. Példaként említette az idén tavasszal lezajlott sajtkészítési képzést Franciaországban, illetve ennek folytatásaként a magyar Tejgazdasági Intézetben túrókészítési, savanyított tejtermék előállítási és gomolyasajt-készítési módszereket tanulmányozhattak a gyakorlatban a résztvevők.
Ezek a képzések főként azoknak szólnak, akik már több éve tevékenykednek az élelmiszeripar egy-egy területén. A képzés célja pedig az, hogy a résztvevők a legújabb termék-előállítási lehetőségekkel ismerkedhessenek meg a gyakorlatban. Erre nagy az igény az élelmiszeripari vállalkozásokat működtetők között, mivel a belföldi piac is egyre nagyobb mértékben igényli a jó minőségű, korszerű előállítású árut, és az import kiváltásával a hazai termelők erősíthetik pozícióikat a belföldi piacon – fejtette ki a szakember.
Elmondta, hogy még az idei ősz folyamán újabb tejipari gyakorlati továbbképzést szervez az agrárkamara Magyarországon, emellett külföldi gyakorlati képzést is tartanak még az idén Spanyolországban, ahol folytatva a tavalyi szalámi készítési kurzust, a sonka-előállítás fortélyaival ismerkedhetnek a magyar résztvevők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >