Agrárkamara: nemcsak a technológiát, hanem a termékeket is fejleszteni kell
Nemcsak a technológiát, hanem a termékeket is folyamatosan fejleszteni kell a versenyképesség megtartása és növelése, például az importkiváltás érdekében – hangsúlyozta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) élelmiszeripari igazgatója kedden az M1 aktuális csatornán.
Keleti Marcell elmondta: a NAK a múlt év őszén termékfejlesztési gyakorlati képzést indított. Példaként említette az idén tavasszal lezajlott sajtkészítési képzést Franciaországban, illetve ennek folytatásaként a magyar Tejgazdasági Intézetben túrókészítési, savanyított tejtermék előállítási és gomolyasajt-készítési módszereket tanulmányozhattak a gyakorlatban a résztvevők.
Ezek a képzések főként azoknak szólnak, akik már több éve tevékenykednek az élelmiszeripar egy-egy területén. A képzés célja pedig az, hogy a résztvevők a legújabb termék-előállítási lehetőségekkel ismerkedhessenek meg a gyakorlatban. Erre nagy az igény az élelmiszeripari vállalkozásokat működtetők között, mivel a belföldi piac is egyre nagyobb mértékben igényli a jó minőségű, korszerű előállítású árut, és az import kiváltásával a hazai termelők erősíthetik pozícióikat a belföldi piacon – fejtette ki a szakember.
Elmondta, hogy még az idei ősz folyamán újabb tejipari gyakorlati továbbképzést szervez az agrárkamara Magyarországon, emellett külföldi gyakorlati képzést is tartanak még az idén Spanyolországban, ahol folytatva a tavalyi szalámi készítési kurzust, a sonka-előállítás fortélyaival ismerkedhetnek a magyar résztvevők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Csökkent a nyerstej exportja
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >